مهمترین مشکلات هنرمندان صنایع دستی البرز چیست؟

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون به 300 هنرمند صنایع دستی استان وام مشاغل خانگی داده شده است.
کد خبر: ۷۱۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 16 February 2019

سعید امینی اظهار کرد: تسهیلاتی که امسال به هنرمندان صنایع دستی داده شده بیشتر در قالب وام مشاغل خانگی بود.

وی ادامه داد: هنرمندانی که به صورت انفرادی مجوز مشاغل خانگی را دریافت کرده بودند موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

وی توضیح داد: بیش از 300 هنرمند فعال در رشته‌های مختلف صنایع دستی استان برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از سه میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب تسهیلات 10 میلیون تومانی به هنرمندان صنایع دستی داده شده است.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 هنرمند البرزی در رشته‌های مختلف صنایع دستی به صورت فردی و گروهی مجوز فعالیت دارند.

امینی بابیان اینکه هنرمندان فعال در حوزه صنایع‌دستی این استان در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشم‌گیری داشته‌اند، گفت: هنرمندان گروه چوب، سفال و سرامیک و تولیدکنندگان زیراندازها ازجمله جاجیم و گلیم، صنایع‌دستی، چرمی و همچنین زیورآلات سنتی ازجمله این افراد هستند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز در ادامه به عمده مشکلات هنرمندان صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی البرز و نبود بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی از مهمترین این مشکلات است.

وی گفت: علاوه براین، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم اختصاص ارز دولتی برای خرید مواد اولیه، مشکلات موجود در این عرصه بیشتر شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار