شیوع روز به روزسرطان سینه در زنان

حبیب الله موسوی بهار تصریح کرد: همانطور که سرطان پروستات درمردان شایع است در زنان نیز سرطان سینه فراگیر شده و شیوع آن روز به روز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹ 27 January 2019
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه بیماری سرطان، یکی از بیماری‌های شایع در جهان است، سرطان معده و روده را در این استان بالاترین آمار دانست.

به گزارش ایسنا، موسوی بهار بیان کرد: سرطان معده و روده دربین همدانی‌ها بسیار شایع است که آمار آن در بین زنان و مردان یکسان است.

وی ادامه داد: بروز سرطان معمولا در بین افراد مسن بیشتر از نوجوانان و کودکان است که باید برای ریشه کن کردن و یا کاهش شیوع این بیماری، چاره‌ای اندیشید که یکی ازاین راه‌ها، آگاهی سازی مردم از عوارض و علائم سرطان است.

موسوی بهار با بیان اینکه آگاهی مردم باید در زمینه شناخت سرطان افزایش یابد عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، انتشار مطلب و نشریه راجب انواع سرطان، علائم بروز آن و همچنین چگونگی درمان و یا جلوگیری از ابتلا، می‌تواند در آگاهی مردم نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: همانطور که سرطان پروستات درمردان شایع است در زنان نیز سرطان سینه فراگیر شده و شیوع آن روز به روز بیشتر می‌شود.

موسوی بهار تأکید کرد: با افزایش سن، زنان باید برای آگاهی از وضعیت سلامت خود هر سال ۲ بار به پزشک مراجعه کرده و در صورت نیاز برای اطمینان از سلامتی و عدم ابتلا به سرطان سینه به ماما و دکتر زنان مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در پایان افزود: سرطان پروستات و سینه با توجه به فراگیر بودن و افزایش آنها، با تشخیص به موقع و رسیدگی کامل، قابل درمان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار