فارس یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشور است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس هم گفت: استان فارس با تامین ۱۰ درصد از امنیت غذایی کشور، یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشور است.
کد خبر: ۷۰۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 22 January 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای گفت: این همایش سه روزه با هدف ارائه آخرین تحقیقات و یافته‌های علمی در زمینه کشت‌های بدون خاک یا هیدروپونیک برپا شده است.
اعتمادی افزود: در این همایش اساتید، محققان و دانشجویان شرکت کننده در کارگاه‌هایی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه‌ای را بررسی می‌کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس هم گفت: استان فارس با تامین ۱۰ درصد از امنیت غذایی کشور، یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشور است.
پژمان ادامه داد: چالش خشکسالی و تغییرات اقلیمی سبب شده توسعه کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار گیرد.
او اضافه کرد: سطح کشت گلخانه‌های فارس هم اکنون ۵۲۳ هکتار است و در افق ۱۴۰۴ قرار است به ۷ هزار هکتار برسد.

پژمان گفت: کشت گلخانه‌ای بدون خاک یا هیدروپونیک از سال ۹۵ در استان فارس آغاز شده و هم اکنون ۴۷ هکتار به این نوع کشت اختصاص دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: کاهش ۹۰ درصدی مصرف آب، افزایش عملکرد، کاهش آفات و تولید خارج از فصل از مزایای کشت بدون خاک است
تقدیر از مرتضی خوش خوی استاد برجسته باغبانی کشور و از اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز از برنامه‌های نخستین روز این همایش بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار