مدیر جهاد کشاورزی :

85 تن محصول گیاهان دارویی در ابرکوه برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به افزایش 15درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان نسبت به سال 96 گفت: در سال 97، 85 تن انواع محصول از 130 هکتار زمین‌های زیر کشت منطقه برداشت شد.
کد خبر: ۶۹۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 26 December 2018

به گزارش تابنک یزد، مهدی غیب الهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بابیان اینکه گیاهان دارویی از جمله زودبازده‌ترین محصول کشاورزی هستند از زعفران ، به‌لیمو، نعناع ، جوفا ، شیرین‌بیان ، شوید ، زبره ، شنبلیله ، مرزنگوش و بادرنجوبه ازجمله این گیاهان یادکرد. 
وی اظهار کرد: کاشت و توسعه گیاهان دارویی علاوه بر صرف جویی آب به‌طور متوسط در هر هکتار برای کشاورزان 92 میلیون ریال درآمد دارد. 
غیب الهی بیان کرد: برای تولید گیاهان دارویی 200 تا 500 میلیون ریال وام با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود. 
به گفته وی گیاهان دارویی، حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارد و جزو گیاهان کم آبخواه به‌حساب می‌آید و می‌تواند به منابع آبی منطقه کمک کند و هم منبع درآمد مطمئنی برای کشاورزان باشد. 
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول علاوه بر آموزش کشاورزان، معرفی گونه‌های مقاوم و متناسب با شرایط اقلیمی منطقه در برنامه‌های کاری جهاد کشاورزی قرار دارد. 
وی ادامه داد: این شهرستان ظرفیت‌های خوبی با توجه به تبعات خشکسالی و کم‌آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصول گلخانه‌ای دارد. 
بیش از 35 درصد اشتغال ابرکوه مربوط به بخش کشاورزی است،، و در تولید برخی محصول مقام نخست و دوم را در استان یزد دارد. 
بنا به گزارش ایرنا یزد، آب موردنیاز 15 هزار هکتار سطح زیر کشت شهرستان از 648 حلقه چاه کشاورزی و 11رشته قنات تأمین می‌شود که با مصرف این میزان آب 190 هزار و 200 تن محصول زراعی ، باغی در این شهرستان تولید می‌شود. 
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار