کارگروه تخصصی ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها آغاز به کار کرد

همزمان با برگزاری دومین روز از سومین اجلاس راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران، کارگروه تخصصی ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 30 July 2015

به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز، طی دومین روز از اجلاس راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ایران، در کارگروه تخصصی ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه ها سخن گفت.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال 87 مبنی بر تعریف پیوست فرهنگی برای طرح های خرد و کلان کشور و تسری دادن آن به لایه ها مختلف اجتماعی برای ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی، افزود: لازم است کارهای کارشناسی و فرهنگی بیشتری بر روی این امر صورت گیرد تا دامنه تاثیرات این موضوع در پهنه رخدادهای فرهنگی کشور به وضوح دیده شوند.

وی خاطر نشان کرد: در برخی کلان شهرها کاستی ها و نواقصی در جریان اجرای این دستور وجود دارد که متاسفانه در سایه استمرار بی توجهی به آن، موجب رکود کار فرهنگی در کشور می شود و کار فرهنگی به معنای تخصصی کلمه، اعتبار خود را از دست می دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، با بیان اینکه در شهرداری تبریز، کارگروهی ویژه تشکیل شده است، افزود: در این کارگروه ما توانسته ایم با ارزیابی صحیح از وضعیت فرهنگی تبریز که مشتمل بر امکانات موجود، نیازها و کاستی ها است مدلی برای تعریف پیوست فرهنگی در مقیاس کلانشهر تبریز تعریف کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با تحقق همه جوانب این مدل کاری، زمینه پیشتازی تبریز در مقابله با تهاجم فرهنگی و نیز تعریف پیوست فرهنگی برای افق های آینده کشور فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار