فعالیت 673 مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای درکشور

کد خبر: ۶۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 28 July 2015
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت:آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به گفتمان دولت تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، پوراندخت نیرومند امروز(ششم تیر)، درمراسم رونمایی از طرح‌های ملی «انفال» و «فاطر» اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای درراستای سند راهبردی که تنظیم کرده قصد داردآموزش‌های فنی و حرفه‌ای را توسعه داده و به گفتمان دولت تبدیل کند.
وی خاطرنشان کرد: براین اساس این سازمان بهسازی و نوسازی آموزش‌های خود را دراولویت کاری خود قرار داده وبا جدیت پیگیری می‌کند.
نیرومند افزود: این بهسازی و نوسازی تنها به امکانات و تجهیزات فیزیکی مراکز فنی و حرفه‌ای محدود نمی‌شود بلکه آموزش‌هایی که در این مراکز ارائه می‌شوند را نیز دربر می‌گیرد.
وی ادامه داد:طی سال‌های اخیر زنان زیادی به دانشگاه‌ها راه یافته و دررشته‌های فنی و مهندسی فارغ التحصیل شده‌اند ولی متاسفانه دریافتن شغل دچار مشکل هستند.
این مسئول گفت:بخش خصوصی هم به علت بالابودن هزینه‌ها کم تردر حوزه آموزش‌های فنی و مهندسی ورود کرده است.
وی ابراز کرد: این عوامل باعث شد سازمان فنی و حرفه‌ای برای رفع این کمبودها وارد عمل شود وطرح «انفال» را به طور آزمایشی دراستان البرز کلید بزند.
نیرومند تصریح کرد: اجرای این طرح باعث می‌شود از ظرفیت‌های زنان دربازار اشتغال بهتر ازگذشته استفاده شود.
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به ضرورت تقویت مهارت‌های زندگی درافراد افزود: هرچند سه دهه گذشته سطح زندگی و وضعیت اقتصادی اکثر خانواده‌های ایرانی بالاتر رفته و آنان در رفاه بیشتری زندگی می‌کنند ولی متاسفانه بسیاری از افراد احساس خوشبختی نمی‌کنند و ازخود ناراضی هستند.
وی ادامه داد: این نشان می‌دهد احساس خوشبختی بیش ازآن که به وضعیت مالی افراد بستگی داشته باشد به  مهارت‌های زندگی آنان وابسته است.
این مسئول ابراز کرد:‌ مهارت‌های زندگی مهم‌ترین توانایی و قابلیتی است که افراد درزندگی کسب می‌کنند بنابراین اگر می‌خواهیم جامعه‌ای داشته باشیم که اعضای آن هم در زندگی فردی و هم اجتماعی موفق باشند باید زمینه بالابردن مهارت‌های فردی را درآنان بالاببریم .
وی درپایان به فعالیت 673 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی درکشوراشاره کرد و گفت: ظرفیت برخی از این مراکز از ظرفیت بعضی از دانشگاه‌ها هم بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار