دستگیری شکارچیان غیر مجاز

با هوشیاری محیط‌بانان علی‌آباد کتول شکارچیان غیرمجاز دستگیر شدند

هوشیاری و شجاعت مأمورین محیط‌زیست علی‌آباد کتول و تاسی آنان به همکار شهید خود 'باشقره' در پاسداری از مواهب الهی موجب دستگیری شبانه؛ یک تیم شش نفره از شکارچیان غیرمجاز شد.
کد خبر: ۶۷۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 29 October 2018

به گزارش تابناک گلستان به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان؛ حوالی ساعت 3 بامداد بیست و پنجم مهرماه بود که خبر شهادت محیط‌بان تاج محمد باشقره در دفاع از مواهب الهی و ذخیره‌های ژنتیکی در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان در شرق استان، علاقمندان به محیط‌زیست و محیط‌بانان کشور را سوگوار کرد. بسیاری از شکارچیان غیر مجاز حیات وحش با استفاده از تاریکی شب برای کشتن حیوانات و پرندگان ارزشمند زیستگاه‌های استان وارد میدان شده و بدون واهمه با محیط‌بانان درگیر و تاکنون تعدادی از مأموران نیز در این درگیری‌ها به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند که از آن جمله شهید باشقره است.

با وجود کمبود شدید نیرو و عزادار بودن جامعه محیط‌زیست گلستان در سوگ همکار خود، محیط‌بانان این خطه همچنان در دفاع از زیستمندان باارزش زیستگاه‌های طبیعی استان شجاع و هوشیار بوده و مانع از آسیب واردکردن غارتگران بیت‌المال به انفال و این سرمایه‌های زیستی هستند.

در همین پیوند سید مهدی کوچک رییس اداره حفاظت محیط‌زیست علی آبادکتول گفت:محیط‌بانان این شهرستان حین گشت و پایش شبانه زیستگاه‌های دهنه زرین گل این منطقه، در حوالی ساعت 2 بامداد یک شنبه یک گروه شش نفره از شکارچیان غیرمجاز را مشاهده و قبل از گونه شکاری، آنان را دستگیر کردند.

سید مهدی کوچک اظهار داشت: از این متهمان یک قبضه اسلحه تک لول قاچاق، اسلحه دولول و یک سلاح گلوله زنی مجوز دار کشف و ضبط شد.به گفته وی، شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی علی اباد کتول شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار