درصد دانش آموزان کشور از برنامه های فرهنگی مدارس بهره می برند

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: 100 درصد دانش آموزان از برنامه های فرهنگی در مدارس سطح کشور بهره مند
کد خبر: ۶۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 27 July 2015
به گزارش تابناک یزد،مهدی علی اکبرزاده در حاشیه دومین روز اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس بررسی انجام شده در وزارت آموزش و پرورش مشخص شد که همه دانش آموزان از فعالیتهای فرهنگی، هنری، قرآنی و تربیت بدنی در مدارس بهره برداری می کند.

وی گفت: دانش آموزان از برنامه های فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآن در سطح مدارس متناسب با علاقه و انگیزه های خود استفاده می کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: علاوه بر برنامه های سطح مدرسه برنامه های فرهنگی هنری خارج از مدرسه هم وجود دارد اما درصد کمتر از دانش آموزان اینگونه برنامه های فرهنگی هنری را استفاده می کنند.

وی ادامه داد: تلاش می شود طی سال تحصیلی جدید پوشش برنامه های فرهنگی هنری خارج از مدرسه نیز در بین دانش آموزان به 100 درصد برسد.

علی اکبرزاده گفت: در خارج از عرصه مدرسه نیز پایگاههای فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآن آماده استفاده دانش آموزان است چنانکه هزار و 200 کانون فرهنگی هنری، 300 اردوگاه، 900 واحد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دهها پژوهش سرای آموزش و پرورش و هزاران پایگاه اوقات فراغت تابستانی بخشی از پایگاههای خارج از مدرسه در سراسر کشور هستند.

وی در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری مرحله نهایی سی و سومین مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در نیمه دوم مرداد ماه جاری افزود: مرحله نهایی مسابقات هنری به میزبانی نیشابور و مسابقات فرهنگی به میزبانی اصفهان با حضور دانش آموزان برگزیده برگزار می شود.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از تعداد دانش آموزان کشور یعنی بیش از 14 میلیون نفررشته در این مسابقات شرکت کننده داشته ایم که به معنای شرکت شماری از دانش آموزان در چند رشته و نشانگر استقبال این عزیزان است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای متعدد در طول سال ویژه دانش آموزان گفت: برگزاری موضوعات محوری این اردوها هر سال متناسب با مسائل روز و نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد.

اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی در بخش پسران از چهارم مرداد ماه آغاز و با حضور 800 دانش آموز از 16 استان کشور برای مدت سه روز در محل اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور در خراسان رضوی ادامه دارد.ک/3

افزون بر 12 میلیون جمعیت دانش آموزی ایران در 91 هزار و 830 مدرسه در سطح کشور مشغول تحصیل هستند. این تعداد شامل 38 هزار مدرسه شهری و 53 هزار مدرسه روستایی است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار