مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

گسترش فضای سبز در قم از ضرورت های اجتناب ناپذیر است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت گسترش فضای سبز به صورت محله ای و منطقه ای و کمربندی سبز در شهر قم تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 26 July 2015
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی در دیدار معاونین شهرداری قم در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست استان با برخی چالشها و معضلات جدی به ویژه در حوزه پسماند، ریزگردها و خشکسالی مواجه است.

وی با بیان اینکه دفع زباله ها و پسماندها در قم با روشهای غیراصولی انجام می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا باید تفکیک زباله ها از مبداء و همچنین ایجاد صنایع تکمیلی و بازیافتی و زباله سوز در مقصد با استفاده از فناوری های نوین را با جدیت پیگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ساماندهی و انتقال صنایع آلاینده تاکید کرد و گفت: صنایع آلاینده که در پیرامون شهر قم شکل گرفته و بسیاری از مشکلات و آلودگی های هوا و خاک را ایجاد کرده اند، باید هرچه سریعتر به شهرک ها و نواحی صنعتی منتقل شوند.
  
وی همچنین با بیان اینکه ایستگاههای سنجش آلودگی هوا در سطح شهر قم می تواند به صورت مشترک با شهرداری قم مورد استفاده و بهره برداری قرار بگیرد، تصریح کرد: گسترش فضای سبز به صورت محله ای و منطقه ای و کمربند سبز در قم از ضرورت های اجتناب ناپذیر است که البته باید در این جهت کمبود منابع آبی مورد توجه قرار بگیرد.

محسن رنجبر معاون برنامه ريزي و سرمايه انساني و رییس گروه مشاوران شهرداري قم نیز در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های شهرداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم و افزایش تعاملات فیمابین بتوانیم به سطح مطلوبی از مولفه ها و شاخصه های زیست محیطی در این خطه مقدس دست یابیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار