فعالیت 36 دفتر زیارتی در البرز

کد خبر: ۶۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 25 July 2015

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: مشکلی برای تامین امنیت  زائرین حج تمتع نداریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سید مرتضی حسینی شامگاه روز گذشته(دوم مرداد)، درحاشیه برگزاری اردوی آموزشی حجاج  تمتع البرز که دراردوگاه امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهارکرد: امسال در مجموع از ایران 64 هزار نفر در قالب حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: تا سه سال پیش  تعداد زائرینی که از ایران به حج مشرف می‌شدند 80 هزار نفر بود ولی به علت انجام عملیات و طرح‌های عمرانی در عربستان، 20 درصد این تعداد کم شده است.
حسینی افزود: با پیش بینی‌های انجام شده و با وعده‌هایی که عربستان به ایران داده است، با پایان عملیات عمرانی درمکه، از سال 95 تعداد زائرین اعزامی به  عربستان دوباره به وضعیت قبل بازمی‌گردد.
وی ادامه داد: با اتمام عملیات عمرانی و به پایان رسیدن فرایند ساخت هتل و اقامتگاه‌ها، پیش بینی می‌شود از سال 95 عربستان میزبان پنج میلیون زائر باشد.
این مسئول گفت: امسال درمجموع  هزار و 200 نفردر قالب 9کاروان زیارتی از البرز به مدینه اول و دوم اعزام می‌شوند.
وی ابراز کرد: از تعداد زائرین البرز 549 نفر زن و 540 نفر مردهستند.
مدیر حج و زیارت استان البرز یادآورشد: برای زائران مدینه دوم که اول به جده و بعد از آن به مکه اعزام می‌شوند 12 جلسه آموزشی و برای زائران مدینه اول 10 جلسه آموزشی برگزار می‌شود.
حسینی درپاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر تمهیدات اندیشیده شده برای تامین امنیت زائران ایرانی به خصوص شیعیان گفت: تاکنون هیچ اتفاقی که امنیت زائران ایرانی را در عربستان به خطر بیندازد، نیفتاده است و امیدواریم امسال نیز همین طور پیش برود.
وی خاطرنشان کرد: هر چند ماموران سعودی برخی موارد در خصوص زیارت ایرانی‌ها و مکان‌های زیارتی عربستان محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند ولی معمولا با رایزنی این محدودیت‌ها برداشته می‌شوند.
حسینی درخصوص تعداد دفاتر زیارتی فعال استان  افزود: درحال حاضر 36 دفتر زیارتی مجوز دار دراستان البرز فعال است که فرایند ثبت نام زائرین را انجام می‌دهند.
این مسئول در پایان گفت: این دفاتر درتمام مناطق استان پراکنده هستند بنابراین نیاز نیست زائران برای انجام عملیات ثبت نام به دفاتر غیررسمی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار