صادرات 220 میلیون دلار کالا از گمرک کاشان به خارج از کشور

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در سال گذشته 220 میلیون دلار و در چهار ماه نخست امسال نیز 50 قلم کالا به ارزش 102 میلیارد دلار از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۶۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 05 August 2018
به گزارش تابناک اصفهان : منطقه اصفهان در کاشان، اسدالله احمدی ونهری در نشست فعالان اقتصادی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، اظهار کرد: گمرگ کاشان پنجمین گمرک صادراتی کشور به شمار می رود، اما زیرساخت های لازم برای واردات گمرک هنوز آماده نشده است.
 
وی افزود: با وجود آنکه زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع برای ساخت گمرک کاشان اختصاص یافته است، اما زیر ساختهای آن شامل فیبر نوری، آب، برق و گاز و جاده دسترسی به آن هنوز با مشکل روبرو است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان نیز در این نشست، گفت: نگاه به سرمایه گذاری در کشور غلط است و هنوز متوجه جایگاه آن نیستیم که با قرار گرفتن بخش خصوصی در جایگاه اصلی خود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.
 
محمد علی شجاعی اظهار کرد: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال در کشور امری حیاتی و برای مسئولان نیز قابل اهمیت است، تاجایی که عنوان مسئول وظیفه داریم مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را برطرف کنیم.
 
وی با اشاره به رونمایی از درگاه سرمایه گذاری استانداری اصفهان، افزود: شاخص های 28 گانه کسب و کار همراه با مجوزهایی برای صادر کردن، نیازمند موافقت اصولی است که برای سهولت در سرمایه گذاری در این درگاه تعریف شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان تصریح کرد: نرخ بیکاری در شهرستان کاشان 7.8 است که این امر، حاصل توانمندی و ظرفیت های بخش صنعت این شهرستان است.
 
وی گفت: تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اشتغالزا در قالب پنج سرفصل فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، کارورزی، کسب و کار و مشاغل خانگی ارائه می شود و مسئولان، بخشداران و دهیاران باید با روش های تبلیغاتی جهت اطلاع رسانی به مردم اقدام کنند.
 
شجاعی افزود: تعداد طرح های اشتغالزای ارجاع شده به بانک های عامل شهرستان کاشان بسیار کم است و مدیران دستگاه های اجرایی که موضوع را پیگیری نمی کنند، کنار گذاشته خواهند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار