هم‌افزایی دستگاه‌های اجتماعی استان برای انجام «کارهای فوق‌العاده»

فخرالسادات خامسی هامانه در جلسه با مدیران اجتماعی و فرهنگی استان به تأکید مقام معظم رهبری بر انجام کارهای فوق‌العاده در حوزۀ آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های اجتماعی طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای انجام کارهای فوق‌العاده و جدید هم‌افزایی کنند.
کد خبر: ۶۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 30 July 2018

«فخرالسادات خامسی‌هامانه»، در جلسۀ هم‌اندیشی مدیران فرهنگی و اجتماعی استان گفت: همۀ دستگاه‌های استان به نوعی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی ارتباط دارند و بعضأ برنامه‌های کاری دستگاه‌ها در این حوزه به هم نزدیک است که باید در خصوص این موازی‌کاری‌ها چاره‌ای اندیشیده می‌شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: اکنون دستگاه سازمان اجتماعی و فرهنگی کشور برای ساماندهی برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی کل کشور تشکیل شده است و هدف در این سازمان دریافت، ساماندهی و رصد برنامه‌های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور و انعکاس به مقام معظم رهبری است.
خامسی‌هامانه با اشاره به اینکه در سال 93 مقام معظم رهبری سران سه قوه را در خصوص آسیب‌های اجتماعی خواستند، گفت: در آن جلسه ساختار برنامه‌ها برای ساماندهی، کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی تعریف شده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در جلسات اخیر تأکید کردند که انتظار کار فوق‌العاده و نه کارهای تکراری سابق را دارند؛ از این رو، ما نیز مؤظف به انجام کار فوق‌العاده در استان هستیم؛ به این طریق که برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌ها را جمع‌آوری و برای بررسی در شورای اجتماعی و فرهنگی کشور منعکس کنیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به انجام کار فوق‌العاده، لازم است طرح‌ها میان‌بخشی و با کمک سازمان‌های مردم نهاد باشد تا همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بتوانیم در شاخص‌های اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فقر و فحشا و کودکان کار شاهد تغییر باشیم.
خامسی‌هامانه بیان کرد: این مهم مگر با مشارکت و همدلی، فکر و اندیشه و هم‌افزایی میان بخش‌های خصوصی و غیردولتی با دولتی محقق نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های انجام شده از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری درج فرمی در سایت دفتر اجتماعی است تا طرح‌های مرتبط با حوزۀ اجتماعی از سوی ایده‌پردازان در آن منعکس شود که این طرح‌ها در هیئت اندیشه‌ورز و کمیتۀ علمی و در نهایت کارگروه تخصصی بررسی می‌شود.
گفتنی است در این جلسه در خصوص چگونگی تکمیل فرم‌های ارزشیابی توسط دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی استان توضیحاتی ارائه و از مدیران خواسته شد اولویت کاری دستگاه خود و مجموعه اقدامات، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌هایی که در راستای اهداف کاری انجام می‌شود را به استانداری ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار