آغاز کشت ذرت در سطح 3 هزار و 500 هکتار از مزارع حاجی آباد

کد خبر: ۶۳۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 27 July 2018

 

مدير جهاد کشاورزي حاجي آباد، گفت: پيش بيني مي شود در سطح 3 هزار و 500 هکتار از مزارع اين شهرستان بيش از 20 هزار تن ذرت دانه اي و علوفه برداشت شود. 

 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی تابناک هرمزگان، نقل قول از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی، مهدی عباس پور با اشاره به آغاز کشت کنجد و ذرت در حاجی آباد، گفت: سطح زير کشت کنجد در اين شهرستان يک هزار و پانصد هکتار است.

مدير جهادکشاورزی حاجی آباد زمان برداشت کنجد در اين شهرستان را اواخر مهرماه عنوان کرد و افزود: پيش بيني ميشود تا پايان زمان برداشت بيش از يک هزار و پانصد تن دانه روغنی کنجد در حاجي آباد برداشت شود.

وي، ارقام کشت شده کنجد در اين شهرستان را دشتسان و داراب14 نام برد و اظهار کرد: محصول برداشت شده علاوه بر مصرف داخل هرمزگان به استان هاي کرمان، يزد و اصفهان نيز ارسال مي شود.

عباسپور در خصوص کشت ذرت نيز، بيان کرد: سطح زير کشت ذرت در سال گذشته 4 هزار و 50 هکتار بوده که در سال جاري بدليل اصلاح الگوي کشت و مشاوره مروجان اين مديريت با کشاورزان با 20 درصد کاهش بدليل کم آبي به 3 هزار و 500 هکتار رسيده است.

وي، گفت: ارقام کشت شده ذرت در حاجي آباد شامل سينگل کراس7040، ارقام ميان رس و زود رس BC852 -BC678-SIMON    مي باشد.

مدير جهادکشاورزي حاجي آباد عملکرد توليد ذرت در هر هکتار را 6.2 تن عنوان و خاطرنشان کرد: پيش بيني مي شود در سال زراعي جاري بيش از 20 هزار تن ذرت در اين شهرستان برداشت شود.

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار