نرخ پایین‌ آسیب‌های اجتماعی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: نرخ آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل از متوسط کشور پایین‌تر است.
کد خبر: ۶۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 16 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان شامگاه چهارشنبه در آیین افطاری مددجویان و خانواده‌های بی‌بضاعت که با حضور جمعی از خیرین و افراد نیکوکار در تالار دریای اردبیل برگزار شد اظهار کرد: رویکردی که سازمان بهزیستی در کاهش آسیب‌ها و به حداقل رساندن نرخ این آسیب‌های شیوع پیدا کرده در جامعه در پیش گرفته است اجتماع محور کردن فعالیت‌ها به جای دولتی محور کردن است که قطعا در این راستا سعی داریم از ظرفیت 480 نهاد و سازمان و موسسه غیردولتی و خیریه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه این سازمان در حال حاضر بیش از 50 هزار مددجو را در حوزه‌‌های مختلف تحت پوشش قرار داده است، گفت: ما بیشترین واگذاری فعالیت‌های سازمان بهزیستی را در استان اردبیل به بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد ارائه دادیم و از این لحاظ عملکرد استان مطلوب و مناسب است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: ما با تجزیه و تحلیل آمار و ارقام و تلاشی که همه چهره‌های شاخص و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ‌سازی، پیشگیری و آگاه‌سازی انجام داده‌ نرخ آسیب‌ها در استان اردبیل از متوسط کشوری پایین‌تر است

احمدیان، عمده آسیب‌‌های استان را اعتیاد، طلاق، و خشونت اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یک از استان‌های پایلوت کشور در بحث پیشگیری خشونت خانگی است و انتظار می‌ر‌ود با حرکت جدی متولیان امر بتوانیم در کاهش و به حداقل رساندن این آسیب یک حرکت واقع‌بینانه را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: ما در بحث پیشگیری و توانمندسازی در کنار شناسایی مناطق آسیب‌خیز سعی داریم تا شش پایگاه سلامت اجتماعی را که در محلات مختلف راه‌اندازی شده بیشتر تقویت کرده و در این راستا سعی جدی داشته باشم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با قدردانی از همکاری خوب خیرین و نیکوکاران در مشارکت بالای انجام فعالیت‌های مختلف مرتبط با سازمان بهزیستی گفت: در بحث نگهداری کودکان بی‌سرپرست، سالمندان، معلولان به ویژه معلولان ذهنی ما از ظرفیت این مجموعه‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدیان در پایان سخنان خود توان بالای بهزیستی را در سایه جلب و ارتقای این مشارکت‌ها یادآور شد و گفت: امیدواریم در یک فرایند مثبت این توانمندی‌ها افزایش یافته و در کنار آن آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار