داستان سرباز ایرانی که توسط اسرای عراقی برای نگهبانی بیدار شد

رزمنده یزدی عملیات بیت المقدس با بیان داستانی از سرباز ایرانی که توسط اسرای عراقی برای نگهبانی بیدار شد گفت: آزادسازی خرمشهر اعتماد به‌ نفس عراقی‌ها را از بین برد.
کد خبر: ۶۱۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 24 May 2018

در تاریخ جمهوری اسلامی ایران روزهای بسیاری در خاطرات مردم برای سالیان سال به یادگار باقی می‌ماند و هیچ‌گاه رشادت‌ها، جوانمردی‌ها و ایثارگری‌هایی که توسط جوانان این مرزوبوم در جهت پایداری اسلام و انقلاب به منصه ظهور گذاشته شد از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

با نگاهی به تقویم جمهوری اسلامی یکی از مهمترین رخدادهایی که در چهل سال گذشته توانسته انقلاب و اسلام را ماندگار و پایدار سازد، روز سوم خرداد ماه است.

این روز که مصادف با آزادسازی خرمشهر نام گرفته است یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در روز سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت و این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود که به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده ‌است.

در آن سال‌ها جوانان بسیاری در این حماسه حضور داشته و نقش آفرینی کردند و توانستند نام خود را در سربرگ آزادی خرمشهر به ثبت برسانند و به چهره‌های ماندگار این رخداد تاریخی تبدیل شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار