مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم دو شیفت است

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم به صورت دو شیفت است و ما در این زمینه دارای رتبه ۲۷ کشوری هستیم که اصلا قابل قبول نیست.
کد خبر: ۶۰۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 06 May 2018

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ‌الاسلام عصر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید احتمالا شاهد افزایش ۸ هزار نفری ثبت‌نام در مدارس ابتدایی استان قم خواهیم بود‌.

وی با بیان اینکه ۲۴۲ هزار دانش‌آموز زیر نظر آموزش و پرورش استان قم مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۳۹۷ تعداد دانش‌آموزان این استان به ۲۵۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سال گذشته با حدود هزار و ۵۰۰ نفر کسری نیرو مواجه بوده است خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ حدود هزار و ۲۰۰ نفر به صورت حق‌التدریس در مدارس استان قم فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در استان قم ادامه داد: آمار فرهنگیانی که زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش استان قم مشغول به تحصیل هستند حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر است.

شیخ‌الاسلام گفت: هزینه خرید آموزش در اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیش از ۶ میلیارد تومان بوده است که متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم پرداختی در این زمینه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قم در مسابقات کشوری موفقیت‌های خوبی داشته است، به عنوان مثال حدود ۱۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان قم در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند که آمار قابل توجهی است و این درحالی است که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز حق حضور در این مسابقات را نداشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: از موفقیت‌های مهم اداره کل آموزش و پرورش استان قم این بود که استان قم در کنکور سال ۹۶ رتبه چهارم را کسب کرد و امیدواریم که این مسیر رو به رشد ادامه‌دار باشد.

وی اظهار کرد: سند تحول آموزش و پرورش به دنبال این است که جایگاه معلم به‌عنوان مربی تغییر پیدا کند که از نظر اخلاقی و فکری تاثیرات بهتری برای دانش‌آموزان داشته باشد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا سرانه‌های رفاهی و تفریحی ویژه فرهنگیان در استان قم را افزایش دهیم گفت: در پنج سال گذشته ۴۲ پروژه رفاهی برای فرهنگیان فراهم شده است که در ایام عادی و غیر تعطیل در اختیار سایر شهروندان نیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز دختر استان قم با حجاب کامل در زمینه امداد و نجات آموزش داده شده‌اند و هنگام حوادث و اتفاقات در کشور خدمات شایسته‌ای نیز ارائه داده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه ۱۶۹ مدرسه غیر انتفاعی در استان قم به فعالیت می‌پردازند بیان کرد: بیش از ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی استان قم به صورت دو شیفت است و ما در این زمینه دارای رتبه ۲۷ کشوری هستیم که اصلا قابل قبول نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار