اختصاص۲۳۷ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری استان قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: در سال ۹۷، بالغ‌بر ۲۳۷ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری استان قم پیش‌بینی اعطای تسهیلات و اعتبارات در نظر گرفته‌شده است.
کد خبر: ۶۰۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 03 May 2018

به گزارش تابناک قم،عیسی رضایی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: توسعه گردشگری به یکی از اولویت‌های نخست استان قم در مبحث توسعه اقتصادی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای توسعه و رونق گردشگری در استان قم در سال 97 افزود: در سال 97 بالغ‌بر 237 میلیارد تومان برای توسعه گردشگری استان قم پیش‌بینی اعطای تسهیلات و اعتبارات در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اهمیت توسعه و حمایت صنایع‌دستی استان با توجه به تنوع محصولات تولیدی در این بخش گفت: بالغ‌بر 20 میلیارد تومان برای رونق صنایع‌دستی استان در سال جاری در نظر گرفته‌شده که اعطای کامل این تسهیلات نیازمند همکاری و تعامل بانک‌های عامل استان است.

رضایی اهمیت توسعه صنعت گردشگری در توسعه اشتغال و رونق کسب‌وکار در استان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با تحقق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در زمینهٔ اعطای تسهیلات در بخش گردشگری انتظار ایجاد 2 هزار و 800 اشتغال مستقیم و پایدار می‌رود.

وی تأکید کرد: هر اشتغال مستقیم و پایدار در صنعت گردشگری سبب ایجاد 5 شغل تبعی نیز می‌شود که امید می‌رود در این زمینه بانک‌های عامل استان در اعطای تسهیلات رونق گردشگری تعامل و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: در سال 96 برخی از بانک‌های استان تعامل لازم را داشته اما با توجه به نیازهای روزافزون استان و ایجاد اشتغال پایدار نیازمند همکاری‌های بیشتری در این زمینه هستیم.

رضایی ابراز کرد: ماندگاری مسافران در شهر قم در حال حاضر مطلوب نیست، میانگین افزایش ماندگاری مسافران خارجی در حال حاضر 3 شب است اما زمان ماندگاری مسافران ایرانی بسیار کمتر از این میزان است که افزایش ماندگاری مسافر در این زمینه به‌نوبه خود نیازمند افزایش مجتمع‌های رفاهی، اقامتی و تفریحی بوده که نیازمند تعامل و همکاری مستمر شهرداری قم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار