استاندار قزوین:

رعایت مسایل زیست محیطی و اجتماعی در صدور مجوز به معادن ضروری است

استاندار قزوین گفت:رعایت مسایل زیست محیطی و اجتماعی در اعطای مجوز به معادن ضروری است.
کد خبر: ۵۹۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 28 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،" عبدالمحمد زاهدی" صبح  امروز پنجشنبه در شورای معادن استان با بیان این مطلب ادامه داد: قبل از صدور مجوز های معادن می بایست علاوه بر ضوابط زیست محیطی ملاحظات اجتماعی نیز در نظر گرفته شود تا بهره برداران در مراحل اجرا با مشکل مواجه نشوند.


استاندار گفت: با توجه به ظرفیت معادن استان به طور حتم باید در صدور مجوزهای بهره برداری، ضوابط زیست محیطی را نیز رعایت کنیم تا در آینده با مشکلی در این زمینه روبرو نباشیم.


زاهدی با اشاره به مشکلات اجتماعی ایجاد شده در خصوص محدوده اکتشافی سنگ آهک آبیک، افزود: هر چند ممکن است این معدن مشکل زیست محیطی و اجتماعی خاصی نداشته باشد اما جو روانی ایجاد شده در آن شهرستان مانع ادامه فعالیت آن شده است.


وی ادامه داد: پیشنهاد می کنیم در این رابطه نشستی با حضور معترضان، نماینده محیط زیست و استانداری جهت بررسی دقیق مشکلات این معدن به منظور تصمیم گیری نهایی برگزار شود.


استاندار اضافه کرد: فرمانداری و دستگاه های مرتبط ملاحظات اجتماعی در صدور مجوزهای بهره برداری از معادن را باید به طور جدی در نظر بگیرند زیرا ممکن است بعد از صدور مجوزهای قانونی، مردم از ادامه فعالیت آن جلوگیری کنند.


به گفته زاهدی، برخی از واگذاری های معادن توسط برخی نهادها مانند آستان قدس رضوی صورت می گیرد که برای جلوگیری از هرگونه مشکل باید تمامی کارهای مربوط به معادن توسط دستگاه ذیربط صورت پذیرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: برخی از معادن استان علاوه بر مشکلات زیست محیطی با موضوعات اجتماعی نیز درگیر بوده که باید هنگام صدور هرگونه مجوز تمامی ابعاد اجتماعی و محیط زیست منطقه در نظر گرفته شود.


علی فرخزاد با بیان اینکه متاسفانه شکایت های زیادی در خصوص تخریب راه های روستایی توسط بهره برداران معادن در سطح استان ارائه شده، افزود: در این رابطه پیشنهاد می شود جلسه ای با حضور کارشناسان سازمان نظام مهندسی، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت و معدن به همراه استانداری به منظور ارائه راهکارهای مناسب در آینده نزدیک برگزار شود.


تاکنون در استان قزوین 186 پروانه بهره برداری از معادن صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار