مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی

تشکیل میزهای تخصصی توسعه صادراتی کشورهای هدف در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی از تشکیل میزهای تخصصی توسعه صادراتی کشورهای مختلف در استانداری خبر داد و گفت: در آینده نزدیک میزهای آفریقا، کشورهای عربی، آسیای میانه و آمریکا تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۵۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 09 July 2015

به گزارش خبرنگار ما، حمید عباسی شکوهی اظهار داشت: این میزهای تخصصی به دستور استاندار آذربایجان‌شرقی و برای رفع موانع صادراتی، هماهنگی و همراهی هرچه بیشتر با ذائقه بازار کشورهای همسایه و تسهیل مراودات تجاری میان استان و کشورهای هدف و همسایه تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون میزهای کشورهای ارمنستان با دبیری علیرضا نظیف، گرجستان با دبیری بابک خداوندی، عراق با دبیری علی شاهد بهروز، ترکیه با دبیری حسنی، روسیه با دبیری زعفرانی و آذربایجان با دبیری نجاری تشکیل یافته و در حال ایجاد ساختار فعالیت با همکاری و همراهی اتاق بازرگانی و دفتر هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استانداری هستند.

شکوهی خاطرنشان کرد: تبریز مرکز شمال غرب ایران است که با کشورهایی مثل عراق، ترکیه، نخجوان، ارمنستان و آذربایجان مرز مشترک و یا فاصله نزدیک دارد؛ بر این اساس ما میز تخصصی این کشورها را راه‌اندازی کرده‌ایم تا از نزدیک وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنها را رصد کرده و اقدامات مفید و موثری در توسعه صادرات ایران رقم بزنیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به هاب بودن استان و به ویژه شهر تبریز در کشور و منطقه، قصد داریم با برقرای ارتباط تجاری، اقتصادی و فرهنگی با این کشورها و سایر کشورهای هدف، خدمات ارزشمندی را به سایر بخش‌ها و استان‌های کشور ارائه کنیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی از تشکیل میزهای آفریقا، کشورهای عربی، آسیای میانه و آمریکا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ایرانیان مقیم آمریکا 480 میلیارد دلار گردش مالی دارند که رقم قابل توجهی است که علاقه زیادی هم به سرمایه‌گذاری در آذربایجان و ایران دارند و ما هم به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در این زمینه هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار