روز قدس، روز اسلام است

کد خبر: ۵۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 08 July 2015

صدیف بدری (شهردار سابق اردبیل)

بدون شک مهم‌ترين، بارزترين و اساسي‌ترين ريشه بحران خاورميانه مسأله فلسطين و ظلم و تجاوز مداوم رژيم جعلي صهیونیستی در حق ملت های منطقه است. رژیمی که با ددمنشی تمام از هیچ ستمی در حق مردم مظلوم فلسطين و لبنان و دیگر ملت های منطقه دریغ نکرده است.

از سال 1948 تاكنون كه اسرائيل این فرزند نامشروع استکبار جهانی در منطقه اعلام موجوديت كرده است، حملات بي‌وقفه اين رژيم عليه ملت فلسطين ادامه داشته است. در این مدت ميليون‌ها نفر از مردم فلسطين از سرزمين خود رانده و آواره شده‌اند ؛ هزاران نفر از آن‌ها در اسارت رژيم صهيونيستي از حق و حقوق ملی و انسانی خود محروم شده اند و هزاران نفر ديگر هم به شهادت رسيده و ده‌ها هزار نفر نيز زخمي شده‌ یا داغ عزیزان خود را چشیده اند. منطقۀ خاورميانه به خاطر شرايطي كه رژيم اشغالگر قدس ايجاد كرده، به منطقه‌اي بحراني و متشنج و ناآرام تبديل شده است.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نقطۀ عطفی در مبارزات ملت‌های مسلمان علیه ظلم و جور بود و پس این پیروزی بزرگ و تاریخی، مسالۀ قدس مورد توجه امام امت (ره) قرار گرفت. امروز نزدیک به سی و شش سال از نامگذاری آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» توسط بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد.

از لحظۀ نامگذاری این روز، فرآیند پاکسازی فلسطین از اشغالگران صهیونیست کلید خورد و به عبارت دیگر، نامگذاری آخرین جمعۀ رمضان المبارک به عنوان روز جهانی قدس، آغازی برای پایان غده‌ سرطانی اسرائیل بود. ملت مسلمان نیز از همان ابتدا یار و یاور و گوش به فرمان امام امت و نایب برحقش مقام معظم رهبری بوده است و در این سال‌ها همواره شاهد بوده‌ایم که سیل خروشان ملت مسلمان هر سال پرشورتر و استوارتر از سال‌های قبل مظلومیت قدس عزیز را فریاد زده و پرده از اشغال‌گری، تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برداشته‌اند.

قدس شریف نخستین قبلۀ مسلمانان و یادآور معراج پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است که متاسفانه امروز صحنۀ تاخت و تاز و وحشیگری صهیونیست‌های تا دندان مسلحی شده است که در میان بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی و سکوت معنی‌دار جامعۀ جهانی، از انجام هرگونه جنایتی کوچکترین ابایی ندارند.

حال كه در نظام بين الملل و در مناسبات جهاني هيچ مرجعي براي رسيدگي به حقوق مردم فلسطين ـ كه از سوي رژيم خودكامه اسرائيل به طور مرتب زيرپا گذاشته مي شود ـ وجود ندارد و در شرایطی که هر روز رسانه هاي گروهي و راديو و تلويزيون‌ها و مطبوعات غربي تنها به توجيه كشتار مردم فلسطين و حمايت از جنايات رژيم کودک کش صهيونيستي می‌پردازند، وظیفۀ ما در روز بزرگ قدس که به تعبیر معمار کبیر انقلاب روز اسلام است، بسیار سنگین‌تر و حضور ما در این همایش بزرگ مردمی بسیار حائز اهمیت است. نژادپرستی در ذات و مرام صهیونیسم ریشه دوانیده و امروز هر کس به حکم انسان بودنش وظیفه دارد که به این نژادپرستی عریان واکنش نشان داده و آن را محکوم نماید.

به امید روزی که آخرین جمعۀ ماه رمضان، روز جشن آزادی قدس شریف باشد. انشا‌الله...


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
تبلیغ در افکار عمومی ممنوع لطفا. تابناک اردبیل
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: بیان آرا و عقاید قانونی چه ایرادی دارد؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
آقای بدری مهندس هستند بذارند در این مورد آقای فواد ایزدی و امثالهم حرف بزنند. ایشان بهتر است درباره وضع مسکن و نوع مهندسی و قوانین ساخت و سازی که در مجلس پیگیری خواهند کرد بنویسند.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار