به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا قزوین

امام علی (ع) پرچم‌دار حمایت از مستضعفان و محرومان بود

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تأکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آن‌ها باید حُسن و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.
کد خبر: ۵۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 03 April 2018

-
+
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تأکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آن‌ها باید حُسن و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، آیت‌الله عابدینی روز گذشته همزمان با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر در آسایشگاه سالمندان امیرالمؤمنین (ع) قزوین حضور یافت و با اهدای گل، این روز را به سالمندان تبریک گفت.

امام‌جمعه قزوین در این دیدار عنوان کرد: ما به دیدار سالمندان عزیز در روز پدر آمده‌ایم تا عرض سلام و احترام به این پدران بزرگوار داشته باشیم.

وی بیان کرد: این سالمندان عزیز ما شاید ازنظر جسمانی در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشند و گوش و چشم آن‌ها توانایی لازم را برای برقراری ارتباط با اطرافیانشان نداشته باشد؛ اما کرامت انسانی در وجود همه آن‌ها قرار دارد.

مفسر قرآن و نهج‌البلاغه ادامه داد: حتی پدر بیهوشی که روی تخت قرار دارد و شاید صدای ما را نمی‌شنود همچون امانت کریمانه‌ای از سوی خدای متعال است که در اختیار ما قرار دارد و ما باید تا جایی که امکان دارد این امانت را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خطاب به کارکنان آسایشگاه سالمندان امیرالمؤمنین (ع) قزوین ابراز کرد: خدای متعال به شما لطف و عنایت زیادی عطا فرموده که بتوانید از این امانت‌ها به‌خوبی نگهداری کنید؛ شغل شریف شما در نگهداری و مراقبت از سالمندانی که در شرایط ضعف جسمانی قرار دارند بسیار پرزحمت است که باید قدردان شما عزیزان باشیم.

وی گفت: برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت داریم و از خدای متعال برای همه شما زحمت کشان این سالمندان گرامی طلب عاقبت بخیری داریم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تأکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آن‌ها باید حُسن و زیبایی و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: همه ما باید تأسی و توجه به سیره امیرمومنان (ع) داشته باشیم، ما با توجه به این سیره می‌توانیم در زندگی، عبادت، ذکر و ارتباطات اجتماعی خود با خدای متعال تنظیم شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اداره بهزیستی یعنی اداره‌ای که خداوند بُعد عملیاتی منویات امیرمومنان (ع) و فرزندان ایشان را به آن‌ها سپرده است، زیرا امام علی (ع) پرچم‌دار حمایت از مستضعفان و محرومان بود، امیدواریم بهزیستی این نقش را به نحو احسن اجرایی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار