مدير كل تبليغات اسلامي استان يزد:

اسرائيل از روشنگري ايران در هراس است

مدير كل تبليغات اسلامي استان يزد، جمهوري اسلامي ايران را تنها كشور مستقل واقعي در دنيا خواند كه تاكنون توانسته است حقوق مردم فلسطين را در دنيا احيا كند.
کد خبر: ۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 06 July 2015
به گزارش تابناک یزد حجت السلام "سيد محمد شريف حسيني كوهستاني" در نشستي كه در آستانه روز قدس و در راستاي سلسله نشست‌هاي بسيج رسانه با موضوع اخلاق در رسانه، در سالن كنفرانس بنياد نخبگان يزد برگزار شد، از اشغالگري اسرائيل به عنوان بزرگترين ظلم قرن اخير ياد كرد كه دنيا در مورد آن لب فروبسته است و استكبار سعي دارد با راه انداختن يك جنگ نيابتي از اين اين طريق به اهداف خود برسد.

وي ايران را به عنوان تنها كشور مستقل واقعي در دنيا خواند كه از ابتداي انقلاب تاكنون شعارهاي راهبردي خود را دنبال كرده و برخلاف ساير كشورها توانسته است در اين رابطه نقش تبيين كننده‌اي داشته باشد و حقوق فلسطيني‌هاي مظلوم را در دنيا احيا كند.

حسيني كوهستاني اظهار كرد: روز قدس يكي از مسائل اساسي و روز ماست و آن را يك بحث اعتقادي مي‌دانيم چرا كه در قران و روايات نيز به مراتب به آن تاكيد شده است.

وي افزود: امام(ره) نيز برمبناي آيات قران و روايات ائمه اطهار(ع) آخرين جمعه ماه رمضان يعني زماني كه تمام مسلمانان جهان در آن روزه به عنوان يك موضوع واحد مدنظر دارند را به روز قدس معرفي و اين مشكل اصلي جهان اسلام را به جهانيان معرفي كرد.

وي ادامه داد: امروز موضوع فلسطين يك موضوع مورد توجه شيعه يا سني نيست بلكه بحث اصلي كل اسلام و يك نگاه ديني براي مسلمانان جهان است.

حسيني كوهستاني در اين رابطه خاطرنشان كرد: قانون اساسي جمهوري اسلامي برگرفته از آموزه‌هاي ديني است و مردم نيز به آن راي داده‌اند و در همين راستا نيز كمك به كشورهاي اسلامي براي مردم ما امري مهم تلقي مي‌شود.

وي با اشاره به اقدامات جهوري اسلامي براي تفهيم حساسيت اين موضوع در سطح جهان، گفت: امروز اسرائيل از اين روشن‌گري جمهوري اسلامي ايران در هراس است و مي‌بينيم كه موضوع دست كشيدن ايران از موضوع اسرائيل يكي از بندهاي مذاكرات با ايران مورد تاكيد است چرا كه امروز مسئله مردم فلسطين با بحران‌هاي ساير كشورهاي اسلامي مانند سوريه، عراق، يمن و غيره گره خورده است.

مدير كل تبليغات اسلامي استان با اشاره به نقش رسانه‌ها در اين روشنگري، رويكردهاي رسانه را به چهار دسته تقسيم كرد و گفت: برخي رسانه رويكردي موقعيت گرا و ابائه گرايانه دارند به نحوي كه آنچه به آن تمايل دارند را انعكاس مي‌دهند كه موضوعي خطناك براي رسانه محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: رسانه‌ها گاهي نيز رويكرد عموميت گرايي به خود مي‌گيرند يعني براساس منافع عمومي مردم چه قانوني يا غيرقانوني قلم مي‌زند و اين در حالي است كه اين رويكرد نيز اشتباه است و معتقديم كه منافع ملي و عمومي بايد در چارچوب قانون مورد توجه قرار گيرد.

حسيني كوهستاني رويكرد سوم رسانه را خودگرايي و خود محوري يا به عبارتي توجه به مصالح و جناح خود در عملكرد رسانه دانست و با نادرست خواندن اين رويكرد، اظهار كرد: قانون و شرع تنها رويكرد هم مداري و واقعيت گرايي رسانه را مي‌پذيرد كه در آن رسانه‌ها جداي از منافع‌شان و هم راستا با قانون و دين به دنبال حقايق هستند.

وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اين كه عبوديت براي انسان ربوبيت مي‌آورد، گفت: اسلام تنها يك راه را براي مالك شدن انسان‌ها بر خود معرفي كرده و آن نيز عبوديت است به نحوي كه خداوند به واسطه عبادت، نوعي روشن‌بيني به انسان‌ها اعطا مي‌كند كه با اين ويژگي مي‌توانند در ظلمات و تاريكي راه‌هاي زندگي به سلامت عبور كنند.

وي افزود: انسان‌ها نه تنها با عبوديت بر خود و رفتار و كردارشان مالك خواهند شد بلكه با آن مي‌توانند حتي بر بيرون وجود خود نيز مالك شوند به طوري در روايات آمده است كه اگر كسي براي خدا عبد و بنده شود، همه چيز بر وي عبد و بنده خواهد شد.

حسيني كوهستاني در پايان با اشاره به فرارسيدن شب‌هاي قدر و ابراز اميدواري براي اعطاي اين عبوديت به معناي واقعي به ما انسان‌ها ، يادآور شد: البته قدم اول براي عبوديت توبه كردن از گناهان است و حتي حضرت آدم نيز عبوديت خداوند را با توبه از ترك واجبي كه صورت داد، آغاز كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار