معاون دادگستری ایلام:

نقش بزرگان و متنفذین درکاهش پرونده های قضایی

معاون قضایی دادگستری استان ایلام گفت: قضات دادگستری استان باید از ظرفیت بزرگان و متنفذین برای کاهش پرونده های ورودی به سیستم قضایی بهره ببرند.
کد خبر: ۵۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،عمران علی محمدی روز یکشنبه در آیین معارفه رییس جدید دادگستری شهرستان آبدانان اظهار کرد: بر اساس مفاد قانون اساسی، بر استقلال قضات و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تاکید و توصیه شده است ، یعنی قاضی نباید در رسیدگی به تظلمات و شکایات مردم ، تطمیع ، تهدید و یا تحت هر شرایطی مورد فشار و اجبار قرار گیرد.

وی تدین ، استغفار و تاسی به آموزه های دینی را برای قضات ضروری خواند و افزود: دستگاه قضایی و قضات باید همواره حامی و پشتیبان مردم ، حافظ و پاسدار عزت و امنیت و حقوق فردی و اجتماعی آحاد مردم باشند و بدور از هرگونه شائبه ، اجرای عدالت الهی را مدنظر و در راس امور خود قرار دهند.

معاونت قضایی دادگستری استان ایلام با اشاره به منویات و توصیه های رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: قضات نباید برای کمترین جرم و جزیی ترین تخلف مجرم را راهی زندان کند زیرا افزایش آمار زندانیان زمینه را برای برخی دیگر از ناهنجاری های اجتماعی و مشکلات مزمن خانوادگی فراهم می کند.

علی محمدی استفاده از ظرفیت های مردمی در ختم دادرسی ها را یک نیاز ضروری و راهکار موفق دانست و یادآور شد: ترویج فرهنگ صلح و سازش، بکارگیری استعدادهای متنفذین هر منطقه و تقویت و ترویج سنت ارجاع بعضی اختلافات به بزرگان در استان ایلام ، مفیدترین و موثرترین اهرم برای کاهش پرونده های ورودی و دوری از افزایش آمار زندانیان است که باید در دستور کار قضات دادگستری های استان قرار گیرد.

وی فلسفه ایجاد نظام اسلامی را خدمت به مردم توصیف کرد و گفت: رعایت انصاف و عدالت ، حرکت بر محور خدا و سیره اهل بیت (ع) و تکریم و بزرگداشت ارباب رجوع، از مهم ترین ماموریت های قضات و روسای دادگستری های استان است.

در پایان این آیین ضمن قدردانی از زحمات سه ساله یاسین رحمانی، ابراهیم سبزواری به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان آبدانان معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار