لزوم بررسی و در نظر گرفتن تمامی اثرگذاری ها و نقش اقتصاد ورزش برای تدوین سند توسعه ورزش استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در تدوین سند توسعه ورزش استان باید تمامی اثرگذاری ها و نقش اقتصاد ورزش مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان یک برنامه جامعه و کاربردی ارائه و اجرایی کرد.
کد خبر: ۵۷۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 06 March 2018

مسعود شریعتی در نشست تخصصی اقتصاد ورزشی استان در سند توسعه ورزش که با حضور مسئولین، پیشکسوتان ورزش ، حامیان و خیرین ورزشی و کارشناسان حوزه اقتصاد  در سالن استانداری یزد برگزار شد، گفت: سند توسعه ورزش استان توسط یکی از کارشناسان مطرح برنامه ریزی استراتژیک در حال تدوین است و از اول تاکیدمان بر قابلیت اجرایی این سند بوده که نشست های تخصصی زیادی با کارشناسان حوزه های مخلتف برگزار شده  و این نشست هم در این راستا است.

این مقام مسئول افزود: وجود نگرش مثبت در جوامع پیشرفته نسبت به ورزش، سبب سرمایه‌گذاری در امر ورزش به منظور بالا بردن سطح سلامت و تندرستی و تأثیر بر افزایش سطح بهره‌وری در تولید گشته و همین امر سبب شده که رفته رفته بیشتر کشورهایی که قبلاً توجه آنچنانی به آن نشان نمی‌دادند سهمی رو به افزایش، برای سرمایه‌گذاری در امور ورزشی قایل شوند.

وی بیان داشت : ورزش یک سرمایه‌گذاری درازمدت است که اثر آن در رشد و توسعه معلوم و محرز است. سرمایه‌گذاری در ورزش از جمله سرمایه‌گذاری‌هایی است که دارای دوران باروری هم کوتاه مدت و هم درازمدت بوده که با پرداختن به آن می‌توان نتایج اجتماعی فرهنگی و نتایج اقتصادی شایان توجهی را به دست آورد و در تأمین نیازهای جامعه و رفاه ملی کوشید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اظهار داشت: در گام نخست باید فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه شود و این همکاری و تعامل همه دستگاه ها و رسانه های تصویری و نوشتاری را مطلبد تا ورزش به عنوان یک مطالبه عمومی در سبد خانوار قرار گیرد.

شریعتی افزود: پس از ترغیب و علاقمندی مردم به ورزش ، می توان بخش خصوصی و خیرین را برای کمک به توسعه ورزش سوق داد و فضایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش و درآمدزایی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه ظرفیت های قانونی خوبی برای حمایت بخش خصوصی و همچنین دستگاه های اجرایی ایجاد شده که مدیران وصاحبان صنایع می توانند حداقل به ورزش کارکنان خود و خانواده هایشان توجه و برنامه ریزی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این نشست ها برنامه ریزی در خصوص توسعه ورزش به صورت علمی و اصولی انجام شود و شاهد سیر تعامل و رسیدن به قله های بلند در ورزش باشیم .

پیمان فر دبیر کارگروه تدوین سند توسعه ورزش استان یزد هم در این نشست گزارشی از نشست ها و اهداف این نشست ها در راستای تدوین سند توسعه ورزش ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار