تخصیص 500 میلیون دلار برای طرح های آبرسانی روستایی کشور

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 500 میلیون دلار برای طرح های آبرسانی روستایی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 04 July 2015
به گزارش ایرنا ، جلیل جعفری بنه روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی خلخال با اشاره به این که بسیاری از روستاهای کشور با بحران کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند افزود: این اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.
وی اظهار کرد: با توجه با تاکید مقام معظم رهبری نسبت به حل مشکل کمبود آب شرب روستاهای کشور در صورت توزیع این اعتبار بخش بزرگی از مشکل کمبود آب شرب روستاهای کشور از جمله روستاهای مشکل دار استان اردبیل و شهرستان خلخال برطرف خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تا زمان مشخص شدن حق آبه مردم شهرستان خلخال از رودخانه قزل اوزن اجازه برداشت و انتقال آب این رودخانه به بخش صنعت و کشاورزی اردبیل را نخواهیم داد اظهار کرد: در حالی که مردم خلخال برای تامین آب شرب و زراعی به شدت نیازمند آب رودخانه قزل اوزن هستند اجرای طرح انتقال آب این رودخانه برای مصارف صنعتی و یا کشاورزی به مرکز استان را تحمل نخواهند کرد.
وی افزود: بحث انتقال آب قزل اوزن به اردبیل زمانی معقول خواهد بود که حق آبه مردم خلخال از آب این رودخانه جاری در طول 90 کیلومتر از محدوده جغرافیایی این شهرستان مشخص و تعیین شود.
او با تقدیر از عملکرد شهردار و اعضای شورای اسلامی خلخال در اجرای پروژه های عمران شهری و آسفالت معابر خاکی این شهر گفت: با توجه به عملکرد مثبت شهردار و اعضای شورای اسلامی خلخال در آسفالت معابر این شهر یک هزار تن قیر با 30 درصد تخفیف از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در اختیار شهرداری خلخال قرار خواهد گرفت.
وی افزود: با تحویل یک هزار تن قیر جدید از سوی شهرداری خلخال تمام کوچه ها و معابر خاکی باقیمانده این شهر آسفالت و مشکل آسفالت معابر این شهر پس از سال ها انتظار برطرف خواهد شد.
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای اردبیل در زمینه پخش برنامه های خبری این شهرستان گفت: به رغم پیگیرهای مختلف در بحث پوشش و پخش ضعیف برنامه های خلخال از سوی صدا و سیمای مرکز اردبیل ادامه کم لطفی مسوولان این مرکز به مردم منطقه قابل تحمل نیست.
جعفری از ضعف عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در خلخال نیز انتقاد کرده و افزود: هیچ فعالیت و تلاشی از سوی این اداره کل در اجرا و یا تکمیل پروژه های ورزشی خلخال مشاهده نمی شود.
وی با دعوت از مدیران اجرایی استان به توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات در بین مناطق مختلف استان و توجه به محرومیت مناطق اظهارکرد: با توجه به وضعیت اعتبارات استانی امسال خلخال برای جبران کاهش اعتبارات استانی این شهرستان با استفاده از منابع اعتباری ملی و سایر منابع تلاش خواهد شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار