فرسودگی شبکه آبرسانی آب را هدر می دهد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در حالی در وضعیت بحران کم‌آبی قرار دارد که ۳۷ درصد شبکه آبرسانی استان بوشهر هدر می‌رود.
کد خبر: ۵۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 02 July 2015
تابناک بوشهر: سید محمدحسن باستی صبح امروز در نشست با فرمانداران استان بوشهر، با بیان اینکه بحران کم‌آبی یکی از مشکلات مهم این استان است، اظهار داشت: آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود که باید در مصرف بهینه آب تلاش و فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان بوشهر ‌2 برابر میانگین کشوری است، تصریح کرد: سرانه مصرف آب در حوزه‌‌های مختلف 2 برابر میانگین کشوری است که بخشی عمده‌ای از این مصرف انشعابات غیرمجاز و هدر رفت آن است.

معاون امو ر عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه هیچ اولویت و ضرورتی جدی‌تر از تامین آب مردم نیست، افزود: از مدیران حوزه آب استان بوشهر انتظار است که آب آشامیدنی مورد نیاز مردم را تامین و توزیع کنند.

باستی با تاکید بر کاهش مشکلات آب‌رسانی افزود: استان بوشهر واقعاً در بحران آب قرار دارد که باید این مهم برای همگان پذیرفته شود تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از هدر رفت 37 درصدی آب استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: قابل پذیرش نیست که 37 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر که با مشقت از فاصله طولانی تامین می‌شود، هدربرود.

باستی با بیان اینکه 10 هزار انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در استان بوشهر شناسایی شده است، افزود: از این تعداد انشعاب 7 هزار انشعاب آن مربوط به شهرهای بوشهر و برازجان است.

وی با تاکید بر جمع‌آوری و یا قانونی‌کردن انشعابات غیرمجاز در استان بوشهر افزود: با این حجم انشعاب غیرقانونی 50 هزار نفر آبخور بدون پرداخت تعرفه و کنترل نشدن مصرف آب آن‌ها به شبکه آبرسانی افزوده می‌شود.

معاون استاندار بوشهر از صدور مجوز لازم برای حل مشکلات آب‌رسانی استان بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: امتیاز و اعتبار از وزیر  نیرو برای حل مشکلات آبرسانی اخذ شده که تلاش مدیران این حوزه نیز برای حل مشکلات تامین آب ‌مضاعف شود.

باستی با اشاره به اینکه طرح ساخت 7 دستگاه آب شیرین‌کن در شهر بوشهر مصوب شده است، بیان کرد: تاسیسات آب‌شیرین‌کن 10 هزار مترمکعب در شهرستان‌های بوشهر و کنگان روند اجرایی مطلوبی دارد که به‌زودی وارد مدار تولید می‌شود.

وی با تاکید بر تفکیک آب آشامیدنی با فضایی سبز دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها افزود: گناوه 4 هزار مترمکعب، دلوار 120 مترمکعب و چغادک 210 مترمکعب آب شرب روزانه در توسعه فضای سبز مصرف می‌شود که این ‌ظلم آشکار به مشترکان آب استان است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار