خاموشی چاه‌های کشاورزی ابرکوه افزايش مي‌يابد

مدت زمان خاموشي چاه‌هاي كشاورزي شهرستان ابركوه در سال آينده به دو ماه افزايش مي‌يابد كه در دو دوره يك ماهه اجرايي خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 08 February 2018

«محمدمهدی جوادیان زاده» مدیر عامل شركت آب منطقه‌ای يزد در بيست و چهارمين شوراي حفاظنت از منابع آب شهرستان ابركوه با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: مصرف یک نوع رفتار است که ریشه در فرهنگ دارد و اگر امروز ما نمی‌توانیم درست مصرف کنیم، بيانگر اين است كه از ابتدا چنین فرهنگی در ما وجود نداشته است .

وی با بیان این که نسل‌های گذشته با توکل، تشکّل، تدبر و تعقل موفق شدند یزد را در میان کویر پایه‌گذاری کنند، ادامه داد: امروز ما وظیفه‌داریم با فرهنگ‌سازی و یادگیری راهکارهای مختلف در حوزه مدیریت مصرف آب، راه آنان را ادامه دهيم و نگذاریم این استان با بی‌آبی مواجه شود.

جواديان زاده تاكيد كرد: قطعاً با حفاظت از آب‌های زیرزمینی، معیشت کشاورز و محیط زیست، می‌توان به یک توسعه پایدار دست یافت که طی آن نه درختی خشک و نه حیوانی از بی‌آبی تلف شود .

وي اظهار كرد: در حوزه فرهنگ‌سازی جهت مدیریت صحیح مصرف آب، طرح‌های «داناب» ویژه دانش آموزان و «تشکّل آب بران» ویژه کشاورزان در حال اجرا است که می‌تواند آثار و نتایج مثبت بسیاری داشته باشد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد همچنين ياداور شد: مجموعه‌های مردم نهاد و سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست می‌توانند در اين رابطه، اقدامات مناسبی انجام دهند .

«مهدی غیب اللهی» ريیس جهادکشاورزی ابرکوه نيز در ادامه اين نشست بيان كرد: بر این باور هستیم که وجود کشاورزی در گروي وجود آب است و در همین راستا جهادکشاورزی بیشترین کلاس‌های ترویجی را با محوریت آب و مدیریت مصرف آن برگزار کرده است تا کشاورزان خود به این نتیجه برسند که آب، جایگزیني ندارد و باید از همین مقدار موجود به بهترین شکل استفاده شود.

وي همچنین ضمن اشاره به خاموشی چاه‌های کشاورزی، تصریح کرد: ما موفق شدیم کشاورزان را توجیه کنیم که باغ‌ها در زمستان به آبیاری زیادی احتیاج ندارد و فقط یک مرحله آبیاری برای آنها کافی است اما در رابطه با محصولات استراتژیکي همچون گندم با مشكلاتي مواجه شده‌ايم که امیدواريم با راهکارهای کارشناسی، این مسئله نیز برطرف شود .

غيب‌اللهي از خاموشی دو ماهه چاه‌های کشاورزی در سال آینده خبر داد و در اين باره تصريح كرد: در سال آینده مدت‌ زمان خاموشی چاه‌هاي كشاورزي شهرستان به دو ماه افزایش خواهد یافت.

وي در اين رابطه افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی‌های دقیق و علمی این مدت به دو دوره تقسیم شده که دور اول آن از 3 آذر تا 4 دی‌ماه و دور دوم از 20 دی تا 19 بهمن‌ماه خواهد بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار