نان غیرلواش تولیدکنیدتایارانه نان بگیرید

کد خبر: ۵۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 01 July 2015
 سیدموسی خادمی ظهر امروز در نشست شورای آرد و نان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کیفیت نان در این استان رضایت‌بخش نیست، گفت: در صورتی که نانوایی‌ها نیروی خوب و آموزش‌دیده استخدام کنند، ساعات کار و میزان سهمیه آرد خود را رعایت کنند قیمت نان در استان علی‌رغم افزایش ۳۰ درصدی سال گذشته باز هم افزایش خواهد یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تشکیل تیم نظارتی برای کنترل وضعیت نانوایی‌های استان شد و گفت: تیم تشکیلاتی متشکل از سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان بر بهداشت و مسائل فنی و اقتصادی نانوایی‌ها نظارت داشته باشند.
وی با بیان اینکه اگر بهداشت در واحد نانوایی رعایت نشود فورا تعطیلی شود، افزود: وجود نانوایی‌ها و ایجاد اشتغال برای مردم مهم است اما اگر نانوایی بهداشت را رعایت نکند و سلامت مردم در خطر باشد نانوایی تعطیل می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر کنترل دقیق بر واحدهای نانوایی در استان تأکید کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود با نظارت و کنترل دقیق شاهد افزایش کیفیت نان در سطح استان باشیم.
خادمی تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده کارگران نانوایی‌ها از طریق فنی و حرفه‌ای آموزش لازم را ببینند و کارت آموزش دریافت کنند و اگر این کارها توسط متصدی نانوایی صورت نگرفت نانوایی تعطیل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به غیر استاندارد بودن دستگاه‌های پخت نان در استان اشاره کرد و گفت: اداره استاندارد کهگیلویه و بویراحمد موظف است ظرف یک ماه آینده کیفیت دستگاه‌های پخت نان در استان را بررسی کند و واحدی که با دستگاه‌های غیراستاندارد نان بی‌کیفیت تولید می‌کند تعطیل شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه‌های استان به سمت تولید نان غیر لواش سوق داده شوند که به نانوایی‌هایی که نان به غیر از لواش تولید کنند یارانه پرداخت می‌شود.
خادمی ادامه داد: مقدار نیاز شهر یاسوج به واحدهای نانوایی بررسی شود که اگر در این شهر نانوایی مازاد است تعطیل و اگر نیاز به نانوایی است اضافه شود، ما هم از طرق آزادپزی به این واحد آرد می‌دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عدم توزیع درست و مناسب آرد در مناطق روستایی و عشایری انتقاد کرد و گفت: اداره کل امور عشایر و اداره‌کل تعاون روستایی موظف به توزیع آرد در این مناطق هستند که اگر نمی‌توانند آرد مناطق روستایی و عشایری را به درستی توزیع کنند دستگاه دیگری این کار را انجام دهد.
خادمی در پایان خواستار ایجاد مجتمع‌های نان محلی در سطح استان شد و خاطرنشان کرد: نان محلی با کیفیت بهتری در استان تولید می‌شود که باید مجتمع‌های نان محلی در استان افزایش پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار