کاهش 50 درصدي بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير خراسان شمالي

مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت:در سه ماه اول سال جاری بیمه اجتماعی گروه هدف نسبت به مدت مشابه پارسال 50 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۵۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸ 01 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،علیرضا اسدی اظهار کرد:این کاهش در حالی است که در سال گذشته اقبال روستاییان و عشایر این استان به بیمه اجتماعی دو برابر شده بود.
وی علت این کاهش را درآمد پایین کشاورزان،روستاییان و عشایر،خشکسالی و کاهش تولیدات بخش کشاورزی و کمبود نقدینگی آنان،آگاه نبودن از مزایای بیمه و نبود فرهنگ بیمه در بین این قشر عنوان کرد.
وی افزود:در سه ماه اول نخست امسال 542 خانوار با جمعیت دو هزار نفر خود را بیمه اجتماعی کردند.
اسدی اظهار کرد:23 هزار نفر از افراد جامعه هدف استان،در قالب هشت هزار و 859 خانوار،در سال گذشته خود را بیمه اجتماعی کرده بودند.
وی افزود:هم اکنون 379 خانوار در استان مستمری بگیر این بیمه هستند که از این تعداد 30 نفر به علت ازکار افتادگی زیر پوشش قرار دارند.
مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر خراسان شمالی کل پرداختی حق بیمه ای مستمربگیران را دو میلیارد و 20 میلیون ریال عنوان کرد و افزود:اما این افراد از زمان دریافت حقوق تا خرداد سال جاری 25 میلیارد ریال حقوق دریافت کرده اند.
وی خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه بیمه اجتماعی شد و گفت:مسوولان ارشد این استان و رسانه ها باید به این مهم بیشتر بپردازند تا گروه هدف با مزایای بیمه بیشتر آشنا شوند.
مدیر دفتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت:هم اکنون حدود 35 هزار خانوار با جمعیت 123 هزار و 465 نفر از کشاورزان،عشایر و روستاییان این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند.
وی جمعیت مشمول طرح بیمه اجتماعی را 122 هزار و 105 خانوار با جمعیت 432 هزار و 252 نفر عنوان کرد و افزود:هم اکنون تنها 28 درصد از جمعیت مشمول خود را بیمه کرده اند.
اسدی از تمامی روستاییان و عشایر خراسان شمالی خواست خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و از مزایای عضویت در این صندوق استفاده کنند تا همانند کارمندان بعد از بازنشستگی نیز حقوق بگیرند.
خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد که 51.71 درصد آنان در شهرها و 48.83 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
حدود پنج هزار خانوار از جمعیت خراسان شمالی مشتمل بر حدود 30 هزار نفر نیز عشایر هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار