برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به دنبال پیگیری‌های خبرگزاری فارس از برپایی نمایشگاه علوم قرآنی و عرضه محصولات متنوع در این حوزه در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 30 June 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان علوم قرآنی در اردبیل اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجام ماموریت خود در حوزه ترویج و توسعه علوم قرآنی با همکاری سایر نهادها تلاش می‌کند تا کلام الهی در قالب محافل و مجالس مختلف توسعه یافته و بیش از گذشته تبیین شود.

وی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه عرضه محصولات قرآنی با حضور ناشران و فعالان قرآنی در جنب مصلای اردبیل برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: اجرای برنامه تئاتر خیابانی با پیام و موضوع قصص قرآنی در جنب مصلای اردبیل و برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی در این محل با حضور ناشران و فعالان قرآنی از مهمترین برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ماه مبارک رمضان است.

اسحاقی با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی در مصلای اردبیل عصر هر روز ساعت 18 برپا می‌شود، افزود: تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی همت ویژه‌‌ای در برپایی این مراسم جزء‌خوانی دارند به ویژه کانون فرهنگی هنری مشفقین زحمات بسیاری در برگزاری این مراسم متحمل است.

این مسئول با بیان اینکه محافل انس با قرآن کریم نیز در چهار شهرستان با همکاری ادارات شهرستان برگزار می‌شود، یادآور شد: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی است که همزمان با ماه مبارک رمضان این فعالیت‌ها با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد:‌ از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 2 هزار جلد قرآن کریم در مساجد و جلسات قرآنی توزیع شده است.

اسحاقی در پایان گفت: مراسم تجلیل از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان و پیشکسوتان قرآنی نیز پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار