سالانه 50 هکتار به سطح زیر کشت زعفران در خراسان شمالی افزوده می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:سالانه 50 هکتار به سطح زیر کشت زعفران در این استان افزوده می شود.
کد خبر: ۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 29 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حیدر نامور با اشاره به اینکه زعفران از گیاهان دارویی بسیار مهم و مقاوم به کم آبی و خشکسالی است،افزود:مساحت زیر کشت زعفران بارور در این استان 540 هکتار و نابارور 100هکتار است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی یکی از استان های مستعد در کشت و تولید این محصول است، ادامه داد:به طور میانگین چهار تا پنج کیلوگرم میزان تولید این محصول در هر هکتار است.

نامور با اشاره به اینکه اما تولید این محصول در استان با مشکلات متعددی مواجه است،اظهار کرد: کشاورزان پیاز زعفران را با قیمت های متعددی از سایر استان های همچون خراسان رضوی و جنوبی تهیه می کنند که ثبات قیمت در بازار فروش پیاز زعفران وجود ندارد و اغلب نیز با قیمت بالایی آن ها را خریداری می کنند.

وی تصریح کرد:کمبود پیاز زعفران اصلاح شده و نبود یک آزمایشگاه مرجع در این استان به منظور بررسی کیفیت این محصول از دیگر مشکلات است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:صنایع بسته بندی زعفران در این استان وجود ندارد و 100 درصد محصول تولیدی به علت عدم وجود چنین صنایعی به صورت خام از استان خارج می شود.

به گفته وی زعفران یکی از محصولاتی است که تولید آن با اشتغال زایی فراوانی همراه است اما هزینه های کارگری به منظور کشت، وجین و برداشت آن بالا است و این امر کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:آمار نشان دهنده آن است که سالانه 20 هکتار به مساحت زیر کشت این محصول در این استان افزوده می شود و این به دلیل عملکرد خوب و بالای آن است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار