تعیین تکلیف پادگان جی در غرب تهران

با گذشت سال ها از حضور پادگان های نظامی در شهر تهران و به رغم تصریح قوانین موجود مبنی بر خروج پادگان ها از شهر، اما همچنان این مهمانان قدیمی دل از شهرها نمی کنند و حضور پررنگی در دل شهرهای کشور دارند.
کد خبر: ۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 28 June 2015
با واگذاری پادگان قلعه مرغی سابق و تبدیل آن به بوستان ولایت از سوِی شهرداری تهران، نقطه عطفی در واگذاری نهادهای نظامی به مدیریت شهری شکل گرفت. آخرین روزهای سال گذشته نیز مجموعه زمین های واقع در گردنه قوچک از نیروهای نظامی به مدیریت شهری تهران واگذار شد که احداث بوستان یاس در نخستین روزهای سال94 نقطه روشنی در واگذاری اراضی نظامی به مدیریت شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز از تفاهم و همکاری خوب نهادهای نظامی با مدیریت شهری تهران گفت و افزود: 70هکتار از اراضی پادگان جی تعیین تکلیف شده و قرار است ادامه بزرگراه یادگار امام به سمت میدان فتح از آن عبور کند و مابقی نیز به سرانه های خدماتی منطقه اختصاص یابد. 

پژمان پشمچی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: توافقاتی نیز برای تملک و در اختیار گرفتن پادگان 06 صورت گرفته و با همکاری و همراهی نهاد نظامی توانسته ایم فضای شهر را از حضور پادگان ها سبک تر کنیم.

به گفته وی نیروهای مسلح و شهرداری تهران تفاهم خوبی در بحث تملک پادگان ها با هم دارند و حتی پیش از این نیز در زمان اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی در سطح شهر، همکاری مناسبی با مدیریت شهری داشته اند. پشمچی زاده با اعلام اینکه روند عمومی نیروهای مسلح همکاری دوجانبه با شهرداری تهران است، افزود:مسلما عزیزانی که در نیروهای مسلح حضور دارند، به خوبی واقفند که توسعه شهر می بایست به کمک همه افراد و شهروندان و ارگان ها و سازمان ها باشد و تا کنون در این راستا همکاری خوبی با مدیریت شهری داشته اند.

وی تنها مورد عدم همکاری نهادهای نظامی را احداث بنا در مجاورت عمارت کلاه فرنگی حوالی میدان سپاه دانست و افزود: متأسفانه در ضلع شمالی میدان سپاه حتی به اخطارهای قضایی نیز توجهی نشده و در محدوده ممنوع احداث بنای چند طبقه ساخت و ساز انجام می شود. معاون شهردار تهران گفت: فرماندهان پادگان های مستقر در شهر تهران از ضوابط حاکم بر شهرداری تهران مطلعند و از طرفی آینده پادگان ها نیز کاملا روشن است، چراکه برنامه مشخصی از سوی طرح جامع و تفصیلی برای آنها تدوین و تصویب شده است.

به گفته پشمچی زاده، این فضا براساس پیش بینی های طرح جامع و تفصیلی قرار است به فضاهای عمومی و به مکان هایی برای افزایش سرانه های خدماتی تبدیل شود و از این رو هرگونه مداخله خارج از ضوابط منجر به حکم در کمیسیون ماده 100و رأی به تخریب و قلع و قمع صادر خواهد شد. 

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ما بازای تملک پادگان ها یا به آنها زمین معوض یا به صورت نقدی اعتبار اعطا می شود، افزود: از آنجا که تملک همه پادگان های شهر نیازمند تأمین بودجه زیادی است بنابراین تلاش بر این است که با به دست آوردن تفاهم به تدریج پادگان های شهر آزادسازی شده و به سرانه های خدماتی شهر افزوده شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار