مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی:

بهترین راه حل تحریمها اقتصادمقاومتی است

تابناک: مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های داخلی در اقتصاد مقاومتی، گفت: برای الگو شدن باید راه حل داشت و بهترین راه حل مشکل تحریم ها اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۵۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حسین شیخ الاسلام شامگاه جمعه در مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان که در حسینیه جواد الائمه (ع) این شهر برگزار شد، گفت: بر اساس آیات قرآن دنیا میدان جنگ دو گروه ایمان آورندگان و یاوران طاغوت است.

وی ادامه داد: آمریکا، اسرائیل و شاهنشاهی های مرتجع عربی طاغوت های امروز هستند و جبهه مستضعفین، ملت ها، پابرهنگان تاریخ به نمایندگی ایران در طرف دیگر قرار داشتند که با انقلاب اسلامی این خط کشی نمایان شد.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی (ره) چهار مرحله سلوک اسلامی را از خلق به حق تا گردش در بین خلق به وسیله حق را هم در انفس طی کرده بودند و هم اینکه این چهار مرحله را برای انقلاب اسلامی نیز پیاده کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) حرکت خود را بر مبنای نظام ولایت فقیه شکل دادند، افزود: در این حرکت ابتدا مردم را با شعارهای دینی همانند الله اکبر و مرگ بر شاه به صحنه آوردند و بعد از انقلاب این ساختار توسط شاگردان امام خمینی (ره) همچون شهید بهشتی در قانون اساسی نهادینه شد.

شیخ الاسلام به نقش رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری در نظام اسلامی باید دارای ویژگی هایی باشد که دین اسلام آنها را بیان کرده است و از همین رو خبرگانی که مردم تعیین می کنند به عنوان متخصصین دینی تشخیص می دهند که این ویژگی ها را چه کسی داراست.

وی گفت: خبرگان به این مساله اکتفا نمی کنند و هر شش ماه یک بار با تشکیل جلسه، تا مراقب باشند که رهبری از خطوط و ویژگی های اسلامی خارج نشده باشد و نظرات خود را راجع به امور مختلف می نویسند و به رهبری می دهند.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اسلامی نظام مردم سالار است و مردم در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای نقش آفرین هستند، افزود: البته این مردم سالاری در چهارچوب دین قرار دارد و یک نهاد بسیار قوی مانند شورای نگهبان نظارت می کند تا بسنجد تصمیمات گرفته شده آیا بر اساس اسلام است یا نه.

وی با بیان اینکه در اسلام باب اجتهاد باز است، اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان شورایی در نظر گرفته شده است که اگر اختلاف نظری بین مجلس و شورای نگهبان بوجود آمد بر اساس مصلحت نظام اسلامی رای صادر کند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: بر اساس این چهار چوب مردم سالاری دینی ملت ما در برابر طاغوت ایستاده و از همین رو در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز آمده است که نظام اسلامی در امور داخلی ملت ها دخالت نمی کند تا کمک کنیم ملت ها برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن 57، گفت: در مرداد سال 58 امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند، زیرا از یک سو مساله ظلم ستیزی و ستم هایی که در حق مردم فلسطین صورت می گرفت برای امام خمینی (ره) مهم بود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر بر اساس نص آیات قرآن مسجد الاقصی از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و محل اتصال زمین و اعلی است و خود و اطراف آن از نظر قران مبارک است.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله در عصر همان روز سفارت اسرائیل را اشغال کرد و 10 روز بعد امام خمینی (ره) این سفارت را تحویل سازمان آزادی بخش فلسطین داد.

وی به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: مردم غول کاغذی آمریکا را پشت سر امام خمینی (ره) شکستند و 444 روز گروگانهای آمریکایی را زندان کردند و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند تا جایی که شن های طبس به فرمان خدا آبروی انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

شیخ الاسلام به تدارک جنگ تحمیلی از سوی آمریکا و حمایت های کشورهای عربی و گردنکشی حزب بعث و صدام اشاره کرد و ادامه داد: در این مصاف نیز مردم با نیت قربت الی الله پشت سر امام خمینی (ره) ایستادند.

وی به نگارش نامه امام خمینی (ره) به گورباچف اشاره کرد و اظهار کرد: بسیاری از بزرگان این نامه را همانند اقدامات پیامبر (ص) در صدر اسلام معرفی کردند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: امام خمینی (ره) هیچ سرمایه ای برای خود نگذاشت و حتی در موقعی که سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را به نگارش درآورد امام (ره) به وظیفه الهی خود عمل کردند حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کردند که بزرگترین عزت را در جهان اسلام برای ایشان به ارمغان آورد.

وی گفت: صدور این حکم باعث شد بسیاری از اهل سنت به شیعه گرایش پیدا کنند و حتی برخی از آنها در بمبئی هند پیشتاز تظاهرات بودند تا کفاره تهمت هایشان به امام خمینی (ره) و شیعه را بدهند.

وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) مراسم برائت از مشرکین را به عنوان اقدامی انقلابی و به روش انقلاب اسلامی به حج نیز صادر کردند و وقتی دشمن متوجه این مساله شد به هر صورتی تلاش کرد که این مسیر را متوقف کند.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی به شهادت 450 زایر ایرانی در حج سال 1366 اشاره کرد و گفت: وقتی ضرب و شتم حجاج آغاز شد فلسطینی ها و دیگر کشورهای مسلمان نیز کشته دادند و در پایان نیز فلسطینی ها به نسبت جمعیت خود بیشترین کشته را دادند و بیشترین کمک را به ایرانی ها کردند و مراسم اربعین شهدای حج فلسطین آغاز انتقاضه جدید شد.

وی به پیشروی های رژیم صهیونیستی با حضور و همراهی کشورهایی چون آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در آن زمان اشاره کرد و ادامه داد: با شکل گیری حزب الله لبنان عملیات های استشهادی آغاز شد و آنها مجبور به عقب نشینی شدند و در سال 2000 لبنان آزاد و اسرائیلی ها مجبور به فرار شدند.

شیخ الاسلام به طراحی حادثه 11 سپتامبر برای اتهام زنی به مسلمانان اشاره کرد و افزود: بعد از این حادثه عراق و افغانستان در دو طرف ایران اشغال شد ولی در نبرد ولایت و طاغوت، آمریکایی ها با بیش از 5هزار کشته در عراق مجبور به فرار از منطقه شدند.

وی گفت: حتی مرجعیت و روحانیت عراق اجازه نداد آمریکایی ها برای خود کاپیتالاسیون را رقم بزنند و آمریکا نتوانست قرارداد امنیتی را به عراق تحمیل کند.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه برای تحقق اهداف خود طراحی بدلی برای انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داد، افزود: بر اساس این مدل ابتدا طالبان، از دل آنها القاعده و از دل القاعده داعش را طراحی کردند.

وی گفت: همانطور که در انقلاب اسلامی عده ای منافق به اسم شیعه ترور را در دستور کار خود قرار دادند و علیه اسلام ایستادند امروز نیز یک عده تروریست به اسم سنت علیه اسلام ایستاده اند و هر دوی آنها در کنار طاغوت قرار دارند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: آمریکا به دروغ می گوید که طرفدار مردم سالاری است زیرا مردم منطقه بنا به دلایل عقیدتی و سیاسی و فرهنگی ضد آمریکا و اسرائیل هستند و آمریکا اجازه نمی دهد مردمسالاری در منطقه شکل بگیرد.

وی به شروع بیداری اسلامی در تونس و مصر اشاره کرد و افزود: آنها می دانستند که چه چیزی را نمی خواهند ولی نمی دانستند که چه چیز را می خواهند و از همین رو در ابتدای کار موفق شدند و رهبر معظم انقلاب نیز در 14 بهمن 89 برای مردم مصر در هشت بند خطبه عربی خواندند و علی رغم کارشکنی های اخوان در مصر، این سخنرانی به سرعت در بین مردم مصر بلوتوث شد.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در 25 بهمن سال 90 نیز خطاب به سردمداران مصر پیام دادند ولی آنها مخالف این پیام عمل کردند و به دلارهای نفتی اعتماد کردند، به اسرائیل سفارت دادند، از عربستان گدایی کردند و این روند را ادامه دادند و آنچه نباید اتفاق می افتاد اتفاق افتاد.

وی با اشاره به کشیدن توطئه های غرب به سمت سوریه، گفت: هدف ما از حضور در سوریه عشق به بشار اسد نبود بلکه ما می خواهیم تلاش کنیم که مردم سوریه برای خود تصمیم بگیرند نه اینکه آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه برای آنها تصمیم بگیرند.

وی گفت: در عراق، سوریه و یمن ائتلاف های شاهنشاهی علیه جبهه اسلامی قرار گرفته اند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه عربستان در برابر الگو شدن نظام اسلامی ایران برای انقلاب های منطقه کم آورده است، افزود: امروز حوثی های یمن که به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) نزدیک هستند توانسته اند بر یمن تسلط یابند.

وی ادامه داد: علی رغم بمباران مردم این کشور توسط عربستان، سه هدف بازگرداندن رییس جمهوری نامشروع یمن، جلوگیری از پیشروی حوثی ها به عربستان و امن شدن مرزهای عربستان محقق نشد.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نه تنها عبدالشیطان به یمن باز نگشت بلکه امروز مرزهای عربستان نا امن شده است و حوثی ها به مرزهای آنها حمله می کنند و تسلط آنها بر یمن بیشتر شده و مردم یمن با آنها همراهی بیشتری دارند.

وی با اشاره به خرید میلیاردها دلار سلاح توسط عربستان گفت: این سلاح ها به گونه ای است که برای استفاده از آن باید آمریکایی ها به عربستان کمک کنند و مثلا هواپیماهای عربستان بدون سوخت رسانی آمریکایی ها بدون استفاده می ماند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه در مذاکرات ژنو حوثی ها راه داده نشدند، ادامه داد: در مجموع این مذاکرات به نفع یمن شد زیرا 22 گروه دیگر دیدند که حوثی ها به دنبال عزت و حکومت مردمی هستند و از همین رو به سمت حوثی ها رفتند و در عوض عربستان نفرت بالقوه را به دشمنی بالفعل تبدیل کرد.

وی حضور داعش در عراق را توطئه استکبار دانست و افزود: دشمنان اسلام با بهره گیری از اختلافات مذهبی به این مساله دامن زده اند و امروز پشتیبانی اهل سنت را برای خود بسیج کرده اند ولی ما توانایی متوقف کردن آنها را داشته و داریم و اگر جمهوری اسلامی نبود بغداد سقوط می کرد و ما مجبور بودیم در مرزهای خود با آنها بجنگیم.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مسائل هسته ای ایران گفت: ملت ایران به عنوان نماینده همه مستضعفین جهان می خواهد از انرژی صلح آمیز هسته ای بهره مند شود.

وی با بیان اینکه درگیری ما با استکبار همه جانبه است، افزود: دشمن از یک سو تلاش می کند از طریق پرونده هسته ای قدرت رهبری را تضعیف کند و مردم را از صحنه دور کند و اسلام را لوث کند.

وی تاکید کرد: حضور مردم، مکتب اسلام و رهبری قوی مهمترین عوامل پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف بوده است و هر ملتی که از این سه تهی باشد نمی تواند پیروز شود کما اینکه فلسطینی ها به خاطر بهره گیری از ایدئولوژی های کمونیستی یا نبود وحدت و رهبری مقتدر نتوانسته اند تاکنون پیروز شوند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایران اسلامی آنچه در آخر نوشته می شود مهم است و از همین رو خط قرمزها را صریح اعلام کرده اند تا مردم و دشمنان بدانند ایشان خود در این عرصه وارد شده اند.

وی با اشاره به عظمت مذاکرات صورت گرفته، گفت: این مذاکرات در تاریخ دیپلماسی را باید بزرگترین دانست زیرا در این قضیه ما یک طرف مذاکره هستیم و همه قدرت های بزرگ جهان نیز در سوی دیگر قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه برای شناخت آمریکا باید ساختار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی آمریکا را شناخت، گفت: آمریکا با مکیدن ثروت های جهان برای خود اقتصاد و نیروی نظامی ساخته است و با طراحی ساختار بین المللی، حق وتو را برای خود طراحی کرده است.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای امنیت مصوب کرده است که ایران نباید چرخه سوخت هسته ای داشته باشد، ادامه داد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد مصوبات شورای امنیت در خارج از آن شکسته شده است.

وی با اشاره به ضرورت عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: برای الگو شدن در جهان باید راه حل های عملیاتی داشت و باید بتوانیم از تحریم ها برای خود فرصت بزرگ بسازیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار