از سوی شرکت تعاونی تولید رحمت‌آباد

توسعه کشت زعفران با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار انجام می‌شود

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان قزوین گفت: توسعه کشت زعفران با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار توسط شرکت تعاونی تولید رحمت‌آباد انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 02 December 2017
مصطفی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با اشاره به برداشت زعفران توسط شرکت تعاونی تولید روستایی رحمت‌آباد از توابع شهرستان بویین‌زهرا اظهار داشت:  توسعه کشت زعفران با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار از طرح های اقتصاد مقاومتی است.

وی بر تجمیع توانایی‌های پراکنده و ایجاد روحیه همکاری و مشارکت در کار و تولید راندمان آبیاری و افزایش عملکرد تأکید کرد و افزود: مزرعه زعفران در سال نخست محصول قابل توجهی نمی‌دهد و فقط تعدادی از غده‌هایی که درشت بوده و ذخیره غذایی کافی داشته است، گل داده و تولید محصول می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان قزوین با بیان اینکه کشت زعفران در استان طی تابستان آغاز می‌شود، اعلام کرد: برداشت این گیاه اواخر آبان ماه به مدت سه هفته تا یک ماه ادامه دارد که معمولاً به صورت دستی انجام شده و پس از عملیات خشک و خنک کردن، زعفران در شرایط مناسبی قرار داده می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: محصول زعفران، گونه‌ای مقاوم به کم آبی با توجیه اقتصادی بالا بوده به نحوی که پیاز این گل، قابلیت هفت بار گل‌دهی متناوب دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار