100 هزار افغانستانی در استان فارس زندگی می کنند/ایران بیشتر از کمیساریا به پناهندگان کمک می کند

استاندار فارس گفت: خدمات ارائه شده به اتباع بیگانه بسیار بیشتر از کمک های کمیساریا است اما برای ساماندهی نیازمند حمایت های بیشتر هستیم.
کد خبر: ۵۳۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 29 November 2017
اسماعیل تبادار سه شنبه شب در جمع تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی حاضر در ایران تاکید کرد: استان فرهنگی و تاریخی فارس یکی از پهناورترین استان های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: فارس استان حافظ و سعدی است که شهرت جهانی دارند و اساس و ارکان جمهوری اسلامی بر نوع دوستی شکل گرفته است و اینکه در این کشور پذیرای پناهندگان هستیم بر همین اساس است.

استاندار فارس یادآور شد: فارس در مباحث اقتصادی شامل کشاورزی، نفت و گاز قوی است و دارای جایگاه مناسبی در بخش معادن است.

تبادار ادامه داد: در راستای همین پهنای استان، بسیاری از پناهندگان در بخش های مختلف اقتصادی فارس مشغول به کار و امرار معاش هستند.

وی افزود: خیلی از پناهندگان با ایرانیان ازدواج کردند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر افغانی در فارس زندگی می کنند، ۳۲ هزار دانش آموز افغانی نیز مشغول به تحصیل هستند و اجازه کار و فعالیت اقتصادی برای همه پناهندگان در فارس مهیا است.

استاندار فارس تصریح کرد: بهره مندی از آموزش های عالی برای پناهندگان مهیا و برخورداری از بیمه سلامت شامل پناهندگان می شود.

تبادار یادآور شد: برای اینکه بتوانند حرفه کسب کنند از امکانات آموزش فنی و حرفه ای بهره مند هستند و افراد ناتوان نیز از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: پناهندگان در چارچوب قانون نظام جمهوری اسلامی از خدمات مختلف بهره می گیرند.

استاندار فارس تاکید کرد: کمک های کمیساریا مناسب است اما خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان چندین برابر این کمک ها است.

تبادار ادامه داد: برای ساماندهی مناسب به کمک های کمیساریا بیش از این نیازمند هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار