فرسودگی خطوط لوله یکی از دلایل سریز فاضلاب در آبادان

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان گفت: یکی از دلایل سرریز فاضلاب در آبادان، فرسوده و قدیمی بودن شبکه آب و فاضلاب این شهرستان است.
کد خبر: ۵۲۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 23 November 2017

علیرضا خلیلی نیا اظهار کرد:شبکه فاضلاب شهری آبادان متاسفانه مشکلات زیادی دارد ولی در چند ماه اخیر با همین امکانات محدود تلاشهای زیادی برای رفع مشکلات موجود آن شده است.

وی افزود: بیش از 90 درصد از مشکلات و شکایات مردمی کاملا برطرف شد و آرامترین تابستان چند سال اخیر را پشت سر گذاشتیم.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان با بیان اینکه 66 هزار و 288 مشترک در آبادان از خدمات آبفا بهره مند هستند گفت : با توجه به فرسوده بودن شبکه توزیع و انتقال آب ، بیش از 50 درصد آب استحصال و تصفیه شده در شبکه شهری هدر می رود.

خلیلی نیا با اعلام نیاز بودجه صد هزار میلیارد ریالی برای تصحیح شبکه آب و فاضلاب آبادان گفت:درصد زیادی از شبکه آب و فاضلاب آبادان فرسوده است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان ادامه داد : یکی از دلایل سرریز فاضلاب در آبادان، فرسوده و قدیمی بودن شبکه آب و فاضلاب این شهرستان می باشد به طوریکه برخی نقاط شهر فاقد شبکه آب و فاضلاب است و باید شبکه فاضلاب این مناطق اجرایی شود.

وی اظهار کرد:آذر ماه سال جاری کار لوله گذاری مناطق امیر آباد، بخشی از فیه و نقاط پراکنده مانند سده، شطیط، ذولفقاری و آبادان مرکزی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال از طریق اوراق خزانه آغاز می شود.

خلیلی نیا افزود:دلیل دیگر اختلال در شبکه آب و فاضلاب آبادان، ریختن زباله های خانگی و پسماند مواد غذایی در جوی ها است که باعث گرفتگی معابر می شود و باید برای حل چنین مشکلات ریشه ای چاره ای اندیشید.

خلیلی نیا با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ نظافت شهری گفت: گسترش فرهنگ نظافت محیط کار و زندگی و نریختن زباله در جوی های شهر از راهکارهایی است که می توان برای کاهش مشکلات جمع آوری فاضلاب و آب های سطحی در پیش گرفت.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبادان با اشاره به راه اندازی طرح آبرسانی در اروندکنار گفت: این واحد تصفیه خانه ظرفیت تصفیه روزانه هفت هزار و 500 مترمکعب آب شرب از کانال احداثی رودخانه بهمنشیر را دارد.

وی هزینه اجرای این طرح را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار کرد : عملیات اجرایی این طرح و تامین آب در دستور کار اداره آب و فاضلاب آبادان قرار گرفت تا مشکل تامین آب آشامیدنی اروندکنار برطرف شود.

وی با اشاره به لایروبی 400 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری آبادان گفت: در آبادان به لحاظ کمیت آب مشکلی احساس نمی شود و با پایان لایروبی 750 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری به لحاظ کیفی نیز به استاندارد لازم می رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار