بهزیستی به تنهایی نمی تواند در این زمینه درمان وکاهش آسیب معتادان موفق باشد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه گفت:بهزیستی به تنهایی نمی تواند در این زمینه درمان وکاهش آسیب معتادان موفق باشد و نیازمند توسعه خدمات و تجهیزات از طریق حمایت خیرین و مسئولان استان است.
کد خبر: ۵۰۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 13 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه،  مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه به همراه رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه،معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی، نماینده فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی و جمعی  دیگر مسئولان ازمرکز نگهداری درمان وکاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ بازدید کردند.

گودرزی ضمن بازدید از تجهیزات و امکانات در نظر گرفته شده از سوی بهزیستی برای این مرکز، اظهار داشت: برای رفع مشکلات این مرکز علاوه بر همکاری دستگاه های مربوطه باید از اعتبارات استانی نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طی گزارشی روند انجام فعالیت ها و همچنین مشکلات این مرکز به استاندار کرمانشاه تقدیم خواهد شد، افزود: استانداری ازتمام توان خود و سرمایه های اجتماعی برای بهبود کیفیت خدمات رسانی به مددجویان این مرکز بهره خواهد برد.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه، تلاش دستگاه های مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی باید همدلی و تعامل با یکدیگر برای برطرف کردن مسائل باشد.

گودرزی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین می تواند در این راستا بسیار تأثیرگذار باشد و دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه سعی خواهد کرد با تزریق اعتبارات به صورت سالانه برای این مرکز گره ای از مشکلات را باز کند.

وی خواستار تجمیع درخواست ها و پیشنهادات از سوی رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه برای انتقال آن به مقامات عالی رتبه استان و برطرف کردن مشکلات شد.

زهره شریفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه نیز گفت: مدیریت و نظارت مجتمع نگهداری درمانی و کاهش آسیب معتادان ماده 16 طبق اجرایی شدن نامه معاون کاهش و تقاضا توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی واگذار شد.

وی ادامه داد: در این راستا بهزیستی کرمانشاه در تیرماه سال جاری مجتمع نگهداری درمانی و کاهش آسیب معتادان ماده16 به همراه تجهیزات را تحویل گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه گفت: تا قبل از واگذاری این مجتمع به بهزیستی، امورات درمانی مددجویان بر عهده معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بودکه در حال حاضر این مسئولیت را بهزیستی بر عهده دارد.

شریفی با بیان اینکه در حال حاضز 135 مددجو در این مرکز از خدمات نگهداری، پزشکی، روانشناسی و .. از سوی بهزیستی برخوردارند، افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش 150 نفر را دارد و کار بازتوانی مددجویان نیز بر عهده ماست به طوری که افراد پس از پاک شدن و خروج از مرکز می توانند تسهیلات 20 میلیون تومانی اشتغال را دریافت کنند.

این مسئول به تفاهم نامه بهزیستی با اداره آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای ارائه آموزش های فنی و مهارتی به مددجویان خبر داد و گفت: مربیان این آموزش فنی و حرفه ای از هفته آینده با حضور در این مرکز به آموزش های لازم می پردازنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار