مدیر کل انتقال خون اردبیل خواستار شد؛

نذر اهدای خون در دهه اول ماه رمضان ادا شود

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: به دلیل کاهش سطح اهدای خون در دهه اول ماه رمضان انتظار می رود شهروندان اردبیلی نذور خود را در دهه اول ادا کنند.
کد خبر: ۵۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶ 21 June 2015

به گزارش مهر، الله وردی نوبخت تصریح کرد: تجربیات سنوات گذشته نشان داده است که همواره در دهه اول ماه رمضان مراجعه برای اهدای خون کاهش می یابد.

وی افزود: برای جبران نیاز قبل از آغاز ماه رمضان تیم های سیار خون گیری فعال می شود تا همزمان با ارائه فراخوان به اهداکنندگان نسبت به خون گیری اقدام کنند.

مدیر کل انتقال خون استان با اذعان به اینکه اغلب شهروندان اردبیلی اهدای خون در ماه رمضان را موکول به شب های احیا می کنند، اضافه کرد: انتظار می رود برای تامین نیاز خونی نذور محدود به این روزها نباشد.

نوبخت در تشریح برنامه پایگاه های انتقال خون در ماه رمضان به تعطیلی شیف عصر و فعالیت شیفت صبح اشاره کرد و گفت: در عین حال از یک ساعت بعد از اذان مغرب تا یک صبح تمامی پایگاه ها فعال و آماده خون گیری هستند.

وی با تاکید به اینکه مراجعه شهروندان به فراخوان این سازمان ایثارگونه است، تصریح کرد: خوشبختانه در خون گیری مشکلی نداریم و سال گذشته توانستیم رتبه دو کشوری در افزایش آمار خون گیری را کسب کنیم.

به گفته مدیر کل انتقال خون استان در حالی که بر اساس برنامه ریزی ها افزایش سالانه نیم درصد اهداکنندگان مستمر پیش بینی شده است، سال گذشته دو درصد افزایش در اهداکنندگان مستمر داشتیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار