ساخت سد معیشتی راه مقابله با خشکسالی

معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: ساخت سدهای معیشتی کشاورزی در مناطق مختلف کشور بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است.
کد خبر: ۵۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۶ 21 June 2015
به گزارش ایرنا ، علیمراد اکبری در بازدید از چند طرح و پروژه جهاد کشاورزی شهرستان خلخال افزود: عزمی جدی برای تامین آب کشاورزان مناطق مختلف کشور و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری داریم و وزارت جهاد کشاورزی برنامه های مدونی دراین زمینه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه و تکمیل عملیات اجرایی پروژه نیمه کاره رها شده سد گیوی زاویه واقع در منطقه حاصل خیز بخش خورش رستم خلخال خبرداد.

وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این سد کشاورزی 600 هکتار از اراضی روستاهای دمدول و گیوی زاویه واقع شده درپایاب سد از آب کافی کشاورزی این سد سیراب خواهند شد.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی سد گیوی زاویه با گنجایش سه میلیون مترمکعب آب تنظیمی از سال 89 آغاز و با 10 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل نبود اعتبار در سال 90 تعطیل شد.

اکبری افزود: با تزریق این اعتبار عملیات اجرایی این سد که بر روی رودخانه قره تیکان احداث می شود در آینده نزدیک تکمیل شده و بهره برداران کشاورزی منطقه از آب این سد بهره مند خواهند شد.

جلیل جعفری بنه ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید خواستار توجه ویژه وزیر جهاد کشاورزی و زیر مجموعه آن به مشکل کشاورزان و باغداران شهرستان های خلخال و کوثر شد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار