پیش‌بینی رشد 20 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان یزد

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، کمبود واحدهای اقامتی را یکی از اصلی‌ترین موانع رونق گردشگری در این استان دانست.
کد خبر: ۵۰۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 07 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»فاطمه دانش یزدی  در هجدهمین نشست سرمایه گزاری استان یزد در خصوص ارائه گزارش از برنامه‌ها و فرصت‌های سرمایه گزاری بعد از ثبت جهانی شهر یزد توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد، گفت: در سال 84 پرونده ثبت ملی انجام شد و نهایتاً در 18 تیرماه سال جاری پرونده ثبت جهانی در چهل و یکمین اجلاس یونسکو به ثبت رسید.

وی بابیان اینکه ثبت جهانی یزد به‌عنوان یک فرصت برای استان یزد تلقی می‌شود و همچنین راهگشا برای رونق گردشگری استان است، افزود: مهم‌ترین اتفاقی که در سال جاری با رشد 35 درصد برای استان همراه بود، بحث قطب گردشگری و مذهبی ایران تحت عنوان حسینیه ایران است که در سال گذشته حدوداً 682 نفر گردشگر را در استان برای آیین محرم داشته‌ایم که در سال جاری با رشد 35 درصدی و بالغ‌بر 945 گردشگر از 33 ملیت جهان از شهر یزد استقبال کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد بابیان اینکه اکثر این گردشگران خارجی از طریق ثبت‌نام تورهای صرفاً برای محرم بوده‌اند، تصریح کرد: این‌یک فرصت خوبی است که می‌تواند از استان از آن نهایت استفاده را برد.

دانش یزدی بحث گردشگری سلامت و پزشکی را از موارد قابل‌توجه در حوزه گردشگری عنوان کرد و اظهار داشت: از سال 92 الی سال 95 آن چیزی که مشهود است و رشد 9 برابری در استان به همراه داشته است بحث گردشگر خارجی است که از 23 هزار به 113 هزار افزایش‌یافته است، ان شالله شاهد پیش‌بینی رشد 20 درصد در سال جاری باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در بخشی از سخنان خود ادامه داد: در سال 1400 تعداد واحدهای اقامت گاهی به 125 واحد پیش‌بینی‌شده است؛ در بحث سفره‌خانه‌های سنتی استان یزد دارای 21 سفره‌خانه سنتی است؛ همچنین در بحث بوم گردی‌ها استان یزد دارای 21 واحد بوم‌گردی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سند توسعه 1404 بحث اهمیت در حوزه گردشگری و ارتقای صنعت گردشگری باید مدنظر قرار بگیرد با رویکردی که بحث کیفیت زندگی شهروندان بافت تاریخی را مدنظر قرار دهد؛ چراکه حقوق شهروندی وزندگی ساکنین اولویت اول ماست.

وی بابیان اینکه با ثبت جهانی یزد گردشگر خودبه‌خود به استان یزد جذب می‌شود، اذعان کرد: یکی از عمده مشکلاتی که در استان یزد را درگیر خودکرده است، کمبود واحدهای اقامت به‌ویژه در هتل‌های چهار و پنج ستاره است که ان شالله در ایجاد این‌گونه هتل‌ها بتوانیم نیازهای استان را فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار