بیست و هفتم سپتامبر برابر با پنجم مهر ماه روز جهانی گردشگری

جهانگردی چیست و چه کسی گردشگر است ؟

سوم تا نهم مهرماه سال جاری از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان هفته گردشگری معرفی گردیده است
کد خبر: ۵۰۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ 27 September 2017

 به گزارش تابناک مازندران،  از سال 1980 ، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد سالانه روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن میگیرد . اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر شال 1970 به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید . انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب میشود .

 براساس این گزارش، هدف از گرامی داشت چنین روزی ، بالا بردن سطح آگاهي در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی گردشگری بر ارزشهای اجتماعی ، فرهنگي ، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است .

 جهانگردی چیست ؟
پدیده مسافرت را از محلی به محل دیگر و از کشوری به کشور دیگر ، بدون در نظر داشتن قصد مهاجرت ، اشتغال یا اقامت مستمر جهانگردی گویند .

 از دید سازمان ملل  جهانگرد یا گردشگر کسی است که کشوری غیر از کشور محل اقامت خود را مورد بازدید قرار دهد ، مشروط بر اینکه ، این بازدید به منظور احراز هیچگونه شغل و کسبی نباشد و حداقل ۲۴ ساعت و حداكثر سه ماه در کشور میزبان توقف نماید و مسافرت او مبنی بر یکی از علل زیر باشد :
تفریح ، استراحت ، گذراندن تعطیلات ، امور خانوادگی ، درمان و امور پزشکی ، ورزش ، امور مذهبی ، ماموریت یا شرکت در هم اندیشی ها .

گفتنی ست پنجم مهر ماه برابر با بیست و هفتم سپتامبر از طرف سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی گردیده و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار