نخستین خوابگاه دانشجویی استاندارد در تبریز طراحی و اجرایی شد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساخت نخستین خوابگاه دانشجویی استاندارد در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.
کد خبر: ۴۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۲ 18 June 2015
محمدرضا داودآبادی فراهانی در مراسم کلنگ زنی مجتمع خوابگاهی پسران دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه 70 درصد دانشجویان دانشگاه ها غیربومی هستند، افزود: متاسفانه در سالهای گذشته در خصوص خوابگاه های دانشجویی کم توجهی شده است.

وی ادامه داد: این کم توجهی موجب بروز مشکلات غیر درسی برای دانشجویان و در نتیجه موجب کاهش بهره وری در تولید دانش می شود.

فراهانی با اشاراه به اینکه منابع دولتی روز به روز در حال کاهش است، گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شده و برای کشور درآمدزایی کنند.

وی اظهار کرد: اینکه شش نفر در یک اتاق 14 متری زندگی کنند، حتی در خانواده های محروم نیز به چشم نمی خورد، ولی دانشجویان ما در چنین شرایطی در خوابگاه ها زندگی می کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: حوزه فرهنگی دانشجویی در سال های گذشته مغفول مانده و مورد توجه قرار نگرفته است، در حالی که فرهنگ اصلی ترین زیر ساخت توسعه کشور در همه بخش ها است.

وی اضافه کرد: حوزه معیشت دانشجویی از موضوعات بسیار مهمی است که ضروری است به آن در آموزش عالی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم گفت: متاسفانه سالهای طولانی است که علوم پزشکی در عرصه ایجاد فضا برای ارایه خدمات متعدد آموزشی و دانشجویی دچار رکود شده است.

محمد حسین صومی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای خوبی در حوزه سلامت ایجاد شده، افزود: طرح تحول سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم از دولت و کاهش پرداختی آنان شده است.

وی ادامه داد: ضروری است در عرصه آموزشی و پژوهشی نیز توجه بیشتری صورت گرفته و فضا برای بهره گیری از پتانسیل دانشجویان به عنوان سرمایه های اصلی کشور باز شود.

صومی با بیان اینکه بایستی فضا، تجهیزات، نرم افزار مناسب برای آموزش و پژوهش دانشجویان فراهم شود،اظهار کرد: دانشجویان منبع عظیمی از پتانسیل هستند و وظیفه مسوولان رشد و بارور کردن و افزایش توانمندی جوانان است.

مجتمع خوابگاهی پسران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع با ظرفیت 800 نفری احداث می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار