برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت کلید خورد

با حضور مسوولان محلی ، جوانان و اصحاب فرهنگی مساجد ، برنامه ها و فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی ، هنری مساجد استان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۴۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 17 June 2015

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در آیین آغاز به کار ستاد غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی ، هنری مساجد استان هدف از توجه به غنی سازی اوقات فراغت را تربیت جوانان و نوجوانان در محیطی بانشاط عنوان کرد.

مجید خدابخش با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان، توجه به تربیت دینی در کانون های فرهنگی ، هنری مساجد را مورد تاکید قرار داد و افزود: خداوند در قرآن بر نیکی ها سفارش کرده وما باید تلاش کنیم نیکی ها و حسن ها را فرا گرفته و به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 50 آیه در قرآن کریم بر نیکویی ها و کارهای حسنه سفارش دارد ، گفت: رعایت ادب ، اخلاق ، دوری از غیبت و تهمت ، نیکی کردن به والدین ، محبت کردن به دوستان و اطرافیان از جمله رفتارهایی است که ما باید در زندگی اجتماعی ان را پیاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این آیین از افزوده شدن 32 کانون به 430 کانون فرهنگی هنری مساجد استان در سالجاری اشاره کرد و افزود: کانون ها نهادهای ارزشمندی هستند که در تربیت دینی نقش به سزایی دارند.

ناصر اسحاقی توجه به تربیت دینی و فرهنگ اسلامی را مورد تاکید قرار داد وآن را راه نجات انسان از پوچ گرایی و بی هدفی در این دنیا دانست.

وی با اشاره به نبود فلسفه دینی در جوامع غربی ، افزود: در ملل غربی تولد و مرگ انسان ها را یک اتفاق می پندارند و به این دلیل افراد در این جوامع هیچ هدفی در زندگی ندارند.

وی توجه به معاد و فلسفه وجودی انسان را از جمله شاخه های مهم تربیت دینی واسلامی دانست وبر توجه به این مقوله ها در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد.

در این آیین از تنی چند از اعضای فعال کانون های فرهنگی ، هنری مساجد در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در سال گذشته تجلیل شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار