با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران

افتتاح بزرگ ترین چاپخانه شرق مازندران در بهشهر

راه اندازی این چاپخانه اقدام مفیدی است که نقش مهمی در رشد فرهنگی استان مازندران ایفا می کند و به اعتقاد کارشناسان صنعت چاپ صنعت مادر و تخصصی محسوب می شود که می تواند در حوزه بسته بندی گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۴۸۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۳ 02 September 2017
به گزارش تابناک مازندران، در آخرین روز هفته دولت افتتاح بخش های تازه های نشر و مفاخر و مشاهیر شهرستان بهشهر در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت و افتتاح چاپخانه طاها در روستای التپه بهشهر با حضور یونسی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، زارع معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرماندار و امام جمعه بهشهر صورت گرفت.  
 
بر اساس این گزارش، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در حاشیه این افتتاحیه، اظهار کرد: راه اندازی چاپخانه اقدام بسیار ارزشمندی است که نقش مهمی در توسعه فرهنگی شهرستان بهشهر و استان مازندران ایفا می کند و برخی معتقدند که صنعت چاپ صنعت مادر و تخصصی محسوب می شود که می تواند در حوزه بسته بندی گسترش پیدا کند.
 
علیرضا یونسی گفت: فرهنگ زیربنای توسعه هر جامعه است و با راه اندازی چاپخانه بر غنای فرهنگی این منطقه افزوده می شود به همین منظور از همه کسانی که برای شکوفایی، توسعه، تعالی و افزایش دانایی مردم بهشهر و مازندران تلاش می کنند قدردانی می کنم.
 
وی یادآور شد: شهرستان بهشهر به لحاظ میراث فرهنگی و تاریخ کهن یکی از غنی ترین شهرهای استان مازندران محسوب می شود و در بیشتر حوزه های فرهنگی مانند خوشنویسی، موسیقی، تئاتر و سینما شخصیت های برجسته ای دارد.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهرستان بهشهر بیش از 7 هزار سال قدمت دارد و برخی از آثاری که در غار هوتو و کمربند بهشهر کشف شده به 12 هزار سال قبل بازمی گردد و همچنین گوهرتپه بهشهر نشان از شکوه و غنای معنوی و قدمت بالای فرهنگی بهشهر دارد و بیانگر تمدن و تاریخ کهن این منطقه است.
 
یونسی گفت: مجموعه آثار باستانی شاه عباس صفوی از جمله کاخ صفی آباد، عمارت و باغ شاه در پارک ملت و عباس آباد بهشهر و بسیاری دیگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی موجب شده تا این شهرستان تبدیل به مجموعه توریستی و شهر گردشگری شود که باید از این ظرفیت استفاده کرد.
 
وی تصریح کرد: عالمان فرزانه از جمله آیت الله کوهستانی، آیت الله ایازی، آیت الله جباری، شهید هاشمی نژاد، شهید ابوعمار و شهید مهرزادی از پشتوانه های عمیق فرهنگی، سیاسی و دینی شهرستان بهشهر به شمار می روند.
 
مسعود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر نیز در حاشیه این افتتاحیه، اظهار کرد: بهشهر مرکز ثقل هنرمندان مازندرانی است و داشته های فرهنگی بالقوه و بالفعل بسیاری دارد و هنرمندان شاخصی در حوزه های موسیقی، شعر، خوشنویسی، تئاتر و سینما در سطح کشوری و بین المللی دارد که باید با حمایت مسئولان؛ هنرمندان بهشهری بیش از پیش بدرخشند.
 
فلاح با بیان اینکه کتاب، علما و شهدا آسمانی هستند و ارزش های دینی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه را می سازند، خاطرنشان کرد: افتتاح بخش تازه های نشر و مفاخر و مشاهیر بهشهر در مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت به عنوان قاب ماندگار حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان محسوب می شود که بخشی به چهره های ماندگار گذشته و معاصر و بخشی نیز به هنرمندان شاخص جوان و نوجوان شهرستان بهشهر اختصاص یافته است.
 
وی تصریح کرد: چاپخانه طاها با هزینه خرید دستگاه های چاپ بالغ بر 480 میلیون تومان و مساحت ساختمان حدود 240 مترمربع در بهشهر راه اندازی شد که بزرگ ترین چاپخانه شرق مازندران محسوب می شود .
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار