تاجگردون پارک علم و فناوری را به گچساران می برد

تاجگردون با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان اظهار کرد: احداث پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای استان و شهرستان گچساران نیاز ضروری است.
کد خبر: ۴۸۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 26 August 2017
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: گچساران به پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان با تولید روزانه 635 هزار بشکه نفت نیاز دارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  فارس ، غلامرضا تاجگردون عصر امروز در نشست گردهمایی ضرورت تشکیل اکوسیستم پژوهش و فناوری نفت و گاز و پتروشیمی در استان که با حضور مسوولان کشوری، استانی و مدیرعامل شرکت‌ بهره‌برداری نفت و گاز، روسای دانشگاه‌ها در سالن آموزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان اظهار کرد: احداث پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای استان و شهرستان گچساران نیاز ضروری است.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه جامعه بدون پژوهش و علم و فناوری یک جامعه مُرده است، افزود: شهرستان گچساران با وجود تولید 635 هزار بشکه نفت در روز به پارک علم فناوری و شرکت دانش بنیان نیاز دارد.

تاجگردون با اشاره به افزایش تولید بیش از ۲۰هزار بشکه نفت در گچساران در چند وقت اخیر گفت: این افزایش تولید می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت شهرستان و استان داشته باشد.

تاجگردون با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل دارا بودن منابع نفتی می‌تواند به عنوان یک مرکز علم و فناوری در استان باشد، اظهار کرد: شهرستان گچساران به عنوان مرکز علم و فناوری در استان معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در افزایش درآمد و اشتغال تاثیری بسزا در جامعه خواهد داشت، بیان کرد: افزایش یک درصدی ناشی از علم و فناوری یک درآمد ۳۰۰میلیارد دلاری را می‌تواند داشته باشد.

تاجگردون با بیان اینکه مبلغ هزار میلیارد تومان بودجه جاری شرکت نفت گچساران است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ 45 میلیارد تومان خریدی است که می‌تواند در تولید نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به دیگر اقدامات در زمینه ایجاد اشتغال در کشور گفت: بازسازی تاسیسات نفتی می‌تواند زمینه اشتغال یک میلیون نفر را مهیا کند.

وی با بیان اینکه بازسازی تاسیسات نفتی نیازمند آموزش و پژوهش است، بیان کرد: احداث پارک علم و فناوری و مراکز دانش بنیان یک نیاز ضروری برای ایجاد اشتغال و تولید است.

تاجگردون افزود: تاسیسات نفت و گاز کشور دارای قدمتی بیش از ۵۰ تا ۷۰ سال است که نیاز به بازسازی دارد.

وی در ادامه با اشاره به تاسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: میادین داخلی این شرکت به دلیل فرسایش بالا دیگر نمی‌توان مرحله بعدی برداشت نفت را انجام دهند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه باید در بازسازی تاسیسات نفتی هزینه کرد، ابراز کرد: با بازسازی تاسیسات نفتی می‌توان به افزایش تولید کمک کرد.

تاجگردون در ادامه با بیان اینکه اولین دوره تخصصی نفت در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد، ابراز کرد: دانشگاه نفت در زمینه تشکیل هیئت علمی نفت باید نخبه‌ترین افراد نفتی را جذب کند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های خارجی به نحوه احسن استفاده کنیم، عنوان کرد: حدود بیش از ۲ تا ۳هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه در این زمینه پرداخت شده که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن پارک علم وفناوری این مبلغ به این استان تخصیص داده نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار