مسئول ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی دامغان:

۳۵۰۰ نفر در دامغان همیار طبیعت هستند/ ضرورت تقویت جایگاه سمن‌ها

مسئول آموزش و مشارکت های مردمی اداره منابع طبیعی دامغان ضمن بیان اینکه همیاران طبیعت به حفظ و گسترش منابع طبیعی کمک می‌کنند، گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر در در دامغان همیار طبیعت هستند.
کد خبر: ۴۸۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 19 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محبوبه راحتی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه دانش آموزان، علاقه‌مندان به طبیعت، فعالان عرصه‌های منابع طبیعی و همه افرادی که باانگیزه‌های غیر انتفاعی، معنوی و به منظور حفظ و ترویج فرهنگ منابع طبیعی خدمتی را ارائه می‌دهند از اعضای همیاران طبیعت هستند، ابراز داشت: در شهر دامغان سه هزار و ۵۰۰همیار طبیعت در راستای احیای منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

منابع طبیعی البرز

وی بابیان اینکه فرهنگ و تمدن و هویت هر کشوری بستگی به حراست از منابع طبیعی دارد، افزود: احیای منابع طبیعی به معنی شکوفایی و جلوگیری از تخریبجوامع و تمدن‌ها است لذا باید کوشید تا در راستای گسترش فرهنگ منابع طبیعی گام های مهم و اساسی برداشت و این فرهنگ را به دیگر نسل‌ها نیز منتقل کرد.

مسئول آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه طرح همیاران طبیعت در سال ۸۶ پس از بازنگری و تایید رئیس وقت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به سایر استان ها نیز برای اجرا ابلاغ‌شده است، ابراز داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بهره‌برداران، دوره‌های آموزش چهره به چهره و جذب همیار طبیعت از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های واحد آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان محسوب می‌شود.

راحتی در ادامه تصریح کرد: تلاش در راستای ارتقا سطح دانش و بینش جامعه در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی، شرکت در کلاس های آموزشی، همکاری در صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی و سازماندهی افراد داوطلب در مهار حوادث غیر مترقبه مانند آتش‌سوزی از مهم‌ترین وظایف همیاران طبیعت به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی به‌تنهایی قادر به حفظ و احیای منابع طبیعی نیست لذا این مهم می‌طلبد تا مشارکت مردمی در اجرای طرح همیاران طبیعت افزون‌تر شود.

مسئول آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بابیان اینکهیک‌میلیون و ۴۸۷ هزار ۱۱۸ هکتار مساحت ملی در این شهرستان وجود دارد، ابراز داشت: از این میزان ۳۰ هزار و ۹۴۴ هکتار مساحت اراضی قابل‌کشت، ۱۱هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی زراعی، ۱۴هزار و ۴۷۵ هکتار مساحت اراضی باغی و مابقی مساحت دامغان را مسکونی، صنعتی تشکیل می‌دهد.

راحتی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مساحت کشور را عرصه‌های منابع طبیعی شامل جنگل، مرتع و بیابان تشکیل می‌دهد که بیش از یک‌میلیون خانوار به طور مستقیم بهره‌بردار این منابع خدادادی هستند.

وی افزود: حفظ و صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی وظیفه همه افراد است که امیدواریم با جذب همیاران طبیعت بتوانیم بیش از پیش در راستای رسیدن به این هدف کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار