صادقیان:

بخش‌اعظمی‌از‌درآمدشهرداری‌مبتنی‌برساخت‌وساز‌است

تابناک: عضو شورای شهر اصفهان با تأکید بر اینکه بخش اعظمی از درآمد شهرداری مبتنی برساخت و ساز است، گفت: با توجه به رکود اقتصادی حاکم به‌ویژه در حوزه ساخت‌وساز، شهرداری باید شرایط موجود را به‌عنوان یک فرصت تلقی کند و به دنبال تعریف منابع درآمد پایدار غیر مبتنی برساخت و ساز باشد.
کد خبر: ۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، غلامحسین صادقیان پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تشکر از حضور پرشور مردم بصیر و همیشه درصحنه ایران اسلامی و به‌ویژه شهر اصفهان در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار کرد: مردم ایران با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ بسیاری از برداشت‌ها و کوته‌بینی‌ها را دادند.

وی اضافه کرد: مردمی که با وجود انبوه تبلیغات، وجود مشکلات و سوء مدیریت‌های ما با حضور پررنگ خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر تأکید کرده‌اند که پای اهداف نظام ایستاده و گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه غذا یکی از شاخصه‌های مهم و تأثیرگذار روی شاخص‌های سلامت است، تصریح کرد: امروزه تغییر و ارتقای روش‌های تهیه و تولید مواد غذایی از یک‌سو و تغییر سبک زندگی مردم از سوی دیگر سبب شده در جهان به حوزه مواد غذایی توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه زمانی که بحث غذا مطرح می‌شود، دو واژه کلیدی امنیت و ایمنی غذا نیز مطرح می‌شود، ادامه داد: امنیت غذایی به معنای دسترسی تمام افراد جامعه به غذای سالم و کافی است و ایمنی غذا نیز به این معنا است که غذای مورداستفاده مردم سالم و فاقد هر نوع آلودگی باشد.

صادقیان تأکید کرد: سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری ازجمله زیرمجموعه‌های شهرداری مرتبط با این موضوع هستند و این سازمان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های شهرداری تلقی می‌شود و مدیریت ارشد شهرداری باید توجه ویژه‌ای به این سازمان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان دو وظیفه مهم تأمین میوه و سبزیجات اصفهان و ساماندهی مشاغل شهر را به عهده دارد، افزود: این دو مورد از مطالبات اصلی و قانونی مردم است اما در شرایط موجود ساختار این سازمان پاسخگوی این دو وظیفه مهم نیست.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد می‌شود که ساماندهی مشاغل از این سازمان جداشده و به‌صورت شرکت جداگانه‌ای به‌عنوان زیرمجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری به سیاستگذاری و اجرای وظایف خود اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه همچنین ساختار سازمان در حوزه میوه و تره‌بار بیشتر به‌صورت میدان‌داری باشد، اظهار کرد: همچنین ساختار باید به صورتی شکل بگیرد که ضمن سیاست‌گذاری‌های لازم بتواند زمینه‌های تأمین نیازهای مردم و کنترل قیمت‌ها را فراهم کند.

صادقیان بابیان اینکه این سازمان باید اقدامات لازم را در راستای استقرار صنایع بسته‌بندی و فراوری مواد غذایی در میدان و همچنین نظارت کافی بر سلامت مواد غذایی ورودی و خروجی میدان را داشته باشد، ادامه داد: لازمه تحقق این موضوع ایجاد مدیریت بهداشتی در ساختار این سازمان است.

وی با اشاره به بازارهای روز کوثر تصریح کرد: باید تلاش شود که بازارهای روز کوثر باید برند کیفیت محصولات غذایی سالم در شهر اصفهان باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در این بازارها در کنار کنترل قیمت‌ها باید به مردم اطمینان داده شود که محصولات غذایی ارائه‌شده در این بازارها از سلامت و کیفیت لازم برخوردار هستند.

وی تأکید کرد: لازمه تحقق این موضوع به‌کارگیری مسئولان فنی و ناظران بهداشتی در این بازارها است.

صادقیان بابیان اینکه رکود ساخت‌وساز فرصتی برای شهرداری است، افزود: این موضوع فرصت مناسبی برای شهرداری در راستای تعریف منابع درآمد پایدار غیر مبتنی برساخت و ساز است.

وی با تأکید بر اینکه بخش اعظمی از درآمد شهرداری مبتنی برساخت و ساز است، گفت: با توجه به رکود اقتصادی حاکم به‌ویژه در حوزه ساخت‌وساز، شهرداری باید شرایط موجود را به‌عنوان یک فرصت تلقی کند و به دنبال تعریف منابع درآمد پایدار غیر مبتنی برساخت و ساز باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌ها برای تحقق این موضوع، ایجاد معاونت اقتصادی در شهرداری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار