جهان‎آباد فامنین ۳۰ هزار شغل ایجاد می‎کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه ۸۳ درصد اعتبارات کشور در اختیار وزارت‎خانه‎ها و سازمان‌های کشوری است، گفت: جذب اعتبارات ملی نیازمند جدیت در پیگیری مدیران همدان است.
کد خبر: ۴۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 14 June 2015

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه ۸۳ درصد اعتبارات کشور در اختیار وزارت‎خانه‎ها و سازمان‌های کشوری است، گفت: جذب اعتبارات ملی نیازمند جدیت در پیگیری مدیران همدان است.

به گزارش تسنیم ، امیر خجسته در شورای برنامه ریزی و توسعه در شهرستان فامنین اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به سال همدلی و هم‌زبانی نامگذاری کرده‌اند و تاکید داشتند که مجلس و دولت این همدلی را مصداق قرار داده و با همفکری برای مردم کار انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شعار همدلی و همزبانی کلید موفقیت کشور است، بیان کرد: در شهرستان فامنین اقدامات مناسبی شکل گرفته ولی مردم پویا و تلاشگر فامنین، نیازمند کار و خدمات بیشتری هستند.

خجسته تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهانآباد فامنین بیش از 10 سال رها شده و بزرگ‌ترین ظلم و اجحاف در حق مردم قامنین بوده است که میتوانست درسالهای گذشته برای 30 هزار نفر شغل ایجاد کند ولی این کار باقی مانده بود.

وی با اشاره به اینکه 83 درصد اعتبارات عمرانی کشور در سطح ملی بوده و باید پیگیری لازم برای جذب آن صورت گیرد، بیان کرد: مدیران و نمایندگان استان همدان باید با کمک و همراهی یکدیگر در راستای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین با اعلام اینکه ظرفیت مجلس فراتر از قانونگذاری بوده و مدیران استان باید از ظرفیت نمایندگان استفاده کنند، بیان کرد: امیدواریم مدیران استان همدان بیش از پیش به دنبال جذب اعتبارات ملی باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در این جلسه بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی جهانآباد موضوعی است که از چند سال گذشته در دست پیگیری بوده و در مقطعی خارج از شرکت شهرکها پیگیری می‌شد چرا که در سال 89 بنا به تدبیر غلطی این پروژه دچار مشکلات عدیدهای می‏‌شود.

کیوان گردان با اشاره به اینکه در سال 89 براساس نامه‌ای سازمان صنایع کوچک متولی منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین می‏‌شود، عنوان کرد: سازمان صنابع کوچک و شرکت شهرکها به شرطی این منطقه را می‌‏پذیرد که هزینهای در قبال آن نداشته باشد و این موضوع مورد موافقت مدیران وقت استان در سال 89 قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه حال با گذشت چند سال و پیگیریهای فراوان منطقه ویژه اقتصادی به حالت قبل بازگشته و دارای ردیف اعتباری شده است، تاکید کرد: در حال حاضر طرح پتروشیمی ابن سینا برای استقرار در این منطقه در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از مسائل و مشکلات در منطقه ویژه اقتصادی راه دسترسی است، بیان کرد: در حال حاضر راه دسترسی این منطقه به سبب اجرای خط آهن همدان-تهران مسدود شده و باید با تخصیص اعتبارات موردنیاز راه دسترسی این منطقه را اجرا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار