175 منبع تامين آب روستاهاي يزد خشك يا در آستانه خشكيدن است

در حال حاضر آب شرب مورد نیاز روستاهای استان از طریق 422 منبع آبی تامین می‌شود که از این تعداد 175 منبع آبی خشک يا در آستانه خشکیدن هستند.
کد خبر: ۴۶۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 24 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره تاثير شديد خشكسال‌هاي متوالي بر روستاهاي استان، اظهار كرد: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز روستاهای استان از طریق 422 منبع آبی تامین می‌شود که از این تعداد 175 منبع آبی خشک يا در آستانه خشکیدن هستند .
 «محمد فاتحی» در نشستي كه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب و همچنین تامین اعتبار لازم جهت آبرسانی به روستاهای استان برگزار شد، تصریح کرد: بیش از 18 سال از شروع خشکسالی در استان یزد می گذرد و این امر بیش از هر چیز روستاهای استان را تحت‌الشعاع قرار داده است .

وي افزود: افت شدید منابع آبی، شوری آب و از بین رفتن و خالی از سکنه شدن برخی از روستاها از عوارض این خشکسالی‌هاي چندین ساله است .

فاتحی در ادامه اظهار کرد: در شرایط فعلی اغلب روستاهایی که در دامنه کوهستان‌ها و مناطق مرتفع واقع شده‌اند، دچار کمبود آب در بخش شرب و بهداشت هستند به طوری که در حال حاضر آب شرب بیش از 300 روستای استان که اغلب آنها در شهرستان تفت واقع شده‌اند، از سوي تانکر‌های سیار تامین می‌شود .

وی همچنین خاطرنشان كرد: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز روستاهای استان از طریق 422 منبع آبی شامل 45 رشته قنات، 15دهنه چشمه و 350 حلقه چاه و 12 تاسیسات همجوار تامین می‌شود که از این تعداد 77 منبع آبی خشک و 98 منبع آبی در آستانه خشکیدن هستند .

وی در ادامه به راهکارهای این شرکت جهت مبارزه با بحران خشکسالی اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد در قالب دو راهکار کوتاه مدت و میان مدت برای رفع مشکل کم آبی در روستاها برنامه‌ریزی كرده که راهکار میان مدت آن ساخت 30 مجتمع آبرسانی روستایی است .

فاتحي همچنین تصریح کرد: سعی شده منابع آبی این مجتمع‌ها  از منابع نسبتا پایدار استان باشند تا کمی بارش بر این منابع دیرتر تاثیرگذار باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار