22 هزار نفر در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کرمانشاه ثبت‌نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از 22 هزار نفر در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کرمانشاه ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود ۶ هزار و 82 نفر واجد‌شرایط هستند.
کد خبر: ۴۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 19 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،داوود یاوری با اعلام آخرین گزارش چگونگی طرح کارورزی در استان، اظهار داشت: 150 هزار فارغ‌التحصیل جویای کار تاکنون در کشور برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به سهم جذب 7 هزار و 400 نفری این استان در چارچوب طرح کارورزی اشاره و بیان کرد: بیشترین سهم با توجه به نرخ بیکاری موجود به استان تعلق گرفته که تا‌کنون بیش از 22 هزار نفر ثبت‌نام کرده که در حدود 6 هزار 82 نفر واجد‌شرایط بوده و پذیرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و... تجربه و مهارتی ندارند و به کارگیری آن‌ها در واحدهای صنعتی مربوطه به معنی گذراندن یک دوره آموزشی چندماه در مراکز فنی و حرفه‌ای و کسب گواهینامه مهارت است.

یاوری با اشاره به بسته‌های حمایتی و مشوق‌های دولت برای کارفرمایان واحدهای پذیرنده، تصریح کرد: دولت تا 9 ماه یک‌سوم حقوق را پرداخت کرده و تا دو سال بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما را تامین می‌کند.

این مسؤول از بنگاه‌های صنعتی، معدنی، تجاری و کشاورزی خواست از این فرصت پیش‌آمده در ایجاد اشتغال، افزایش دانش و تجربه در محیط کار واقعی برای جوانان استان نهایت استفاده را ببرند و افزود: تعداد 165 واحد به‌عنوان واحد پذیرنده تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

یاوری تصریح کرد: دانش‌آموختگان پس از گذراندن یک دوره 9 ماهه در واحدهای صنعتی در صورتی که عملکرد آن‌ها از سوی هر واحد پذیرفته شود به طور دایم مشغول کار می‌شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار